Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell Photo 944 skrivare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-15 10:49

Någon som har lyckats få igång ovannämnda multifunktionsskrivare från en Mac? Det räcker iofs med bara utskriftsrutinen...

Har du otur fungerar den endast med Windows, men försökt ta reda på vem som tillverkat den egentligen. Troligen är det t.ex en Canon-skrivare av viss modell och då kan det finnas drivurtiner för den.

Tidigare var det Lexmark som tillverkade Dell bläckstråleskrivare.

Dell har aldrig varit duktiga på OSX drivers och den modellen har de lagt ner för längesedan då de inte har något senare än en Vista-driver.

http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?docid=266268#Issue0_1

Om det är en Lexmark så är det nog kört. Vad jag minns byggde deras "Windows-skrivare" på att programvaran i datorn skötte delar av bearbetningen av utskriften vilket OS X inte gör. Men minnet är en aning vagt på den här punkten så jag kan ha fel.

Ursprungligen av kenjon:

Någon som har lyckats få igång ovannämnda multifunktionsskrivare från en Mac? Det räcker iofs med bara utskriftsrutinen...

Det var inte mycket information vi fick...

Vilken version av OS X gäller det?

Vilka åtgärder och metoder har du redan provat? Har du testat med Gutenprint?

Edit:
Den här tråden verkar bekräfta att det är en Lexmark i grunden, och där tipsar man också om Gutenprint.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-15 17:20

OSX 10.8.2 på en Macmini (helt ny). Gutenprint har jag inte testat, tack för tipset!

1
Bevaka tråden