Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att ställa in så att iTunes INTE läser .m3u-filer?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gränsfors
  • 2013-01-14 12:03

Har märkt av att de gånger man får dubbletter/tripletter i iTunes, så beror det på att iTunes alltid läser in m3u-filen samtidigt. Vilket resulterar i att du antingen får rensa ut allt du lagt in som vart korrupt, eller så får du sitta och plocka bort alla dubbletter/tripletter.

Så, någon som vet om detta?

Ps. Och ja, jag vet om att iTunes har den inbyggda funktionen för att lista dubbletterna, men det är inte den jag är ute efter just nu!

Ta bort .m3u-filerna?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-14 13:30

.m3u får man väl aldrig med när man laddar hem lagligt?

Ursprungligen av Konrad:

.m3u får man väl aldrig med när man laddar hem lagligt?

Men om man rippar sina CD-skivor så kan man få det.

Ursprungligen av keptang:

Men om man rippar sina CD-skivor så kan man få det.

Om det nu skulle handla om CD-rippning, så finns det säkert en möjlighet i det programmet att stänga av att den ska skapa m3u-filer.

Eller kanske använda ett annat rippningsprogram som inte skapar m3u-filer, t.ex iTunes.

Ursprungligen av eth0:

Går det att ställa in så att iTunes INTE läser .m3u-filer?

Nej, det går inte att ställa in.

Ursprungligen av keptang:

Ta bort .m3u-filerna?

Det är naturligtvis det enklaste - i teorin.

Men min gissning är att detta handlar om någon form av "ful-tankning" där filerna (låtarna) automatiskt kopieras från t.ex ett torrent-program, och då kan man kanske förstå önskan att iTunes ska strunta i m3u-filerna.

Ursprungligen av eth0:

Har märkt av att de gånger man får dubbletter/tripletter i iTunes, så beror det på att iTunes alltid läser in m3u-filen samtidigt. Vilket resulterar i att du antingen får rensa ut allt du lagt in som vart korrupt, eller så får du sitta och plocka bort alla dubbletter/tripletter.

Så, någon som vet om detta?

Ps. Och ja, jag vet om att iTunes har den inbyggda funktionen för att lista dubbletterna, men det är inte den jag är ute efter just nu!

Du har redan fått tidigare svar om iTunes, men som en eventuell lösning kanske du kan snabbt och enkelt göra en sökning på enbart mp3-filer för alla mappar och sedan dra in dessa?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-14 13:44

.m3u kommer med om det är plockat från någon annans bibliotek. Det ställer till med oreda i det egna biblioteket.
Jag har inga .m3u med i det jag rippat från egna CD eller köpt legalt på iTunes.

  • Medlem
  • 2013-01-14 14:06
1
Bevaka tråden