Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Familjen Powerbook G4

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-12 15:33

Haha, underbar reklamfilm!

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-01-12 17:22

"På anslutningssidan noterar vi att 17-tums-modellen hade gott om plats vilket Apple också tycks ha märkt då de satte in både en firewire 400- och en firewire 800-anslutning i maskinen. "

Även PB G4 15 hade dessa portar!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-03-04 04:10

jag har en PB 15" 1,5 GHz med 1GB RAM. Nu är det 10.5.8 installerat på den och segt som sirap. Vilken version är den optimala för den här maskinen (vill inte ha OS 9 )? Jag vet ju att den var hyfsat snabb en gång i tiden men kommer inte ihåg vilken version det var då.

Ursprungligen av onnyt:

jag har en PB 15" 1,5 GHz med 1GB RAM. Nu är det 10.5.8 installerat på den och segt som sirap. Vilken version är den optimala för den här maskinen (vill inte ha OS 9 )? Jag vet ju att den var hyfsat snabb en gång i tiden men kommer inte ihåg vilken version det var då.

10.5.8 är den sista versionen av OS X du kan köra på din maskin. 10.6 och senare är endast för Intel-baserade maskiner.

Försök stoppa i mer minne i maskinen, kontrollera rättigheter på hårddisken med skivverktyget och reparera dem om det finns tokigheter.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-03-04 16:07

Tänkte mer om det fanns en version som fungerar bättre än 10.5

Ursprungligen av onnyt:

Tänkte mer om det fanns en version som fungerar bättre än 10.5

10.4 kommer nog vara snabbare men då har du ännu färre moderna applikationer som kan köras i maskinen. Om det inte är ett problem för dig så är det bara att backa backåt till den äldsta versionen av OS X du kan installera. Har du kvar återställningsskivorna till datorn?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-03-04 17:58

Jo det har jag men de är ju med OS9 och det har jag ingen lust att köra. Jag har alla OS X-versionerna sedan den första och det är anledningen till min förfrågan. Jag kan fritt välja så att säga. Jag gissar också på att 10.4 kommer att vara rappare. Har för mig att det var den versionen som rullade bäst. Moderna applikationer är inte så viktigt på den gamla maskinen. Blir mest till surfning och mail ev iTunes.

Surfning börjar bli lite problematiskt med 10.4 då allt fler funktioner på nätet saknar stöd...

1
Bevaka tråden