Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rosa/grön bild med MBP och Philips tv

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här är ett problem som jag brottats med under ett års tid. När jag kopplar min MacBook Pro (2011, 10.7/10.8) till min Philips tv via Mini DisplayPort till HDMI så blinkar bilden till titt som tätt och blir antingen rosa eller grön. Efter en stund blir det normalt igen. Och så håller det på. Har provat med olika ingångar på tvn och olika kablar. Med andra skärmar/tvs är det inga problem. Samma sak med min MacBook Air (2012, 10.8). Har efter lite googlande förstått att många med Mac mini har samma problem. Det verkar dessutom vara ganska vanligt förekommande. Tilläggas ska att jag i samma tv har kopplat in en Apple TV utan några problem.

Nu kanske jag äntligen hittat en lösning (ta i trä) och ifall fler har samma problem, prova detta:

1. Download DisplayVendorID-410c.zip
2. Unarchive it
3. In the Finder, go to (using cmd-shift-G) the directory /System/Library/Displays/Overrides/
4. Place the entire directory you unarchived in step 2 (DisplayVendorID-410c) in the directory /System/Library/Displays/Overrides/
5. Reboot

Bra om det fixades. Ett liknande problem är rätt vanligt, dvs, att bilden helt inverteras (kanske det som händer för dig också?). Här finns en till tråd om samma sak där lösningen var samma.

http://www.99mac.se/bildskarmar-grafikkort/301133-fargfel-pa-tvn-nar-kopplat-min-macbook-till.html

1
Bevaka tråden