Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digital Inn stänger butik i Täby Centrum

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-11 19:42

Blir ju näst intill omöjligt för en Apple återförsäljare att konkurrera med Apples egen butik i samma galleria så det var väl väntat.

Undra hur det skulle vara om Apple hade öppnat en butik vid t.ex. Macotekets butik på Kungsgatan eller liknande, då hade Apple inte kunnat kräva att Macoteket skulle stänga ner som man alltså kan i butikscentrum/galleria?

Ursprungligen av stile:

Blir ju näst intill omöjligt för en Apple återförsäljare att konkurrera med Apples egen butik i samma galleria så det var väl väntat.

Undra hur det skulle vara om Apple hade öppnat en butik vid t.ex. Macotekets butik på Kungsgatan eller liknande, då hade Apple inte kunnat kräva att Macoteket skulle stänga ner som man alltså kan i butikscentrum/galleria?

Har Apple krävt att Digital Inn slår igen? Du tror inte det beror på att kunderna hellre köper direkt från Apple istället för från Digital Inn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-11 19:52
Ursprungligen av keptang:

Har Apple krävt att Digital Inn slår igen? Du tror inte det beror på att kunderna hellre köper direkt från Apple istället för från Digital Inn?

Det var något som antyddes i artikeln. Jag är övertygad om att det var för att kunderna väljer Apple Store, därför jag skrev konkurrera med Apples butik men kanske var lite otydligt av mig

Ursprungligen av stile:

Blir ju näst intill omöjligt för en Apple återförsäljare att konkurrera med Apples egen butik i samma galleria så det var väl väntat.

Undra hur det skulle vara om Apple hade öppnat en butik vid t.ex. Macotekets butik på Kungsgatan eller liknande, då hade Apple inte kunnat kräva att Macoteket skulle stänga ner som man alltså kan i butikscentrum/galleria?

Enligt de uppgifter vi fått så gäller detta tydligen endast när Apples egna butik finns i samma köpcentrum som en återförsäljare. Men av naturliga skäl är det ingen som vill uttala sig om detta "on the record".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-11 20:02
Ursprungligen av Joacim Melin:

Enligt de uppgifter vi fått så gäller detta tydligen endast när Apples egna butik finns i samma köpcentrum som en återförsäljare. Men av naturliga skäl är det ingen som vill uttala sig om detta "on the record".

Stämmer säkert. Det är lite "lustigt" dock att Apple ens behöver en sån deal, de är väl få återförsäljare som skulle överleva i långa loppet om de håller till i samma köpcentrum.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2013-01-12 00:39

Det jag hört är att APR-status inte ges till butiker lokaliserade i köpcentrum.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-12 23:22

Tråkigt för de som arbetat där men den första tanken jag hade när jag första gången skulle besöka Apple Store i Täby och inte hittade den direkt men gick förbi Digital Inn - var att det här lär ju inte gå så bra för dem längre.

1
Bevaka tråden