Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BlueLounge Studio Desk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-11 09:55

En fundering är om någon sett eller testat skrivbordet "BlueLounge Studio Desk"? AppleStore klassar detta som ett "tillebehör" så jag antar det hamnar i denna forum del.

Man kan läsa mer om skrivbordet här.
Bluelounge - StudioDesk: A traditional workspace with a modern twist

Tyvärr verkar det bara finnas att köpa online på bl.a. AppleStore och LifestyleStore därav denna tråd. Möbler vill i varje vall jag ofta se och känna på innan jag köper dem. Dock verkar som sagt detta skrivbordet väldigt smart och snyggt.

Så, någon med erfarenheter? Jag har för mig det finns någon form av "distansköplag" som säger att man som konsument har rätt att returnera saker inom en viss tid om man inte är nöjd vid köp på distans, stämmer det? Jag tror XL-modellen är den som intresserar och den finns dessvärre inte på AppleStore som vore ett kanske mer pålitligt företag att handla med (inget ont om LifestyleStore men jag har aldrig hört talas om det förr).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-11 12:23

Jag har detta skrivbord (regular size). Trivs riktigt bra med det och tycker det är snyggt och funktionellt. Det är som du skriver svårt om man inte sett och känt på en möbel innan, jag kollade bilderna på deras hemsida och mätte här hemma och kollade bilderna om och om innan jag beställde. Nu vart jag väldigt nöjd och det var för mig rätt att jag litade på min magkänsla.
Jag har som sagt regular och beställde från AS, jag tog expressleverans och fick bordet på ett par dagar. Ja mina erfarenheter av Bluelounge studiodesk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-11 12:31

Gott. Kör du med en laptop eller desktop? Funderar på om det kommer ser dum ut med skärmar bakom "sladdhålet". Troligen hamnar 2st 20-24" skärmar där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-11 12:40

Jag har en bärbar.

Angående skärmarna bakom "springan" så är det nog bra om du mäter på det bord idag hur långt från kanten till skärmen det är, jag bara gissar nu men om jag skulle ställa en skräm på mitt bord och få bra avstånd så skulle foten hamna över springan, inte bakom. Men det är bara en gissning. Angående sladdarna så kan de ju även gå ner bakom skrivbordet om skärmen hamnar långt bak. Under skrivbordet finns två ingångshåll som man kan dra upp sladdar i så det går nog att lösa på flera sätt som gör att kablar döljs.

Edit: ang skärmens fot över "springan", det beror ju också på hur foten är placerad och skärmen hänger/konstruktion.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-11 16:00

Ja, nu kollade jag EIZO-skärmarna som troligen kommer stå på den och deras fötter är djupare än de 185 mm man har tillgodo. Dock tror jag inte det skulle se jättekonstigt ut om dessa stor över springan. Tror jag…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-11 19:14
Ursprungligen av Erik.dv:

Ja, nu kollade jag EIZO-skärmarna som troligen kommer stå på den och deras fötter är djupare än de 185 mm man har tillgodo. Dock tror jag inte det skulle se jättekonstigt ut om dessa stor över springan. Tror jag…

Det kommer inte se konstigt ut med skärmfoten över springan, bordet är snyggt och praktiskt så du kommer säkert bli nöjd

Uppdatera gärna tråden om du köper bordet, alltid kul att höra vad du/andra tycker om bordet.

1
Bevaka tråden