Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka in en url i "file browsern"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! När jag exempelvis ska ladda upp en bild på en webbsida så kommer ett browse fönster upp. I windows får man upp ett open fönster där man antingen letar sig fram till filen eller anger filens plats i "file name:" fältet. På min mac hittar jag ingenstans att ange något utan bara att klicka sig fram. Det innebär att jag inte kan ange en url. Då måste jag alltså ladda ner bilden först för att sen leta mig fram till var jag sparade den, jag antar att jag missar något, frågan är alltså, hur gör jag samma sak på macen?

Har lite svårt att fatta vad du menar men en bild på "situationen" kan nog förenkla

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-11 15:44

Han vill välja en fil med hjälpa av dess sökväg i en välj-fil-dialogruta.

Ursprungligen av Christer Zulawinski:

...I windows får man upp ett open fönster där man antingen letar sig fram till filen eller anger filens plats i "file name:" fältet. På min mac hittar jag ingenstans att ange något...

Vilken version av Windows?
Vilken webbläsare (och version) i Windows?

Vilken version av OS X?
Vilken webbläsare (och version) i OS X?

Har du provat med någon annan webbläsare i Macen?

Är det ett generellt problem, eller gäller det bara på en viss sajt? Vilken i så fall?

Och Cogito ergo Macs förslag att visa en bild på hur det ser ut i Windows är en bra idé.

Inte hela lösningen, men om du trycker shift-kommando-G i en öppna-ruta så kan du skriva in en sökväg komplett med tab-komplettering precis som i terminalen.

Dock kan du inte skriva en URL till en fil på webben vad jag vet.

1
Bevaka tråden