Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern hdd i SD plats

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-09-01 08:55

Hej

För några veckor sen så lyckades jag snubbla över ett projekt med extern hdd i SD platsen till macbook air bland annat. Men nu när jag skulle vilja se det projektet igen och kanske beställa en så kommer jag inte ihåg hur jag kom dit.

Någon som vet vad jag menar och kan peta mig i rätt riktning eller kanske någon som har köpt en och vet hur det fungerar?

Mvh Insane

  • Medlem
  • 2012-09-01 09:12

The Nifty MiniDrive by niftydrives — Kickstarter

Är det den där sidan du syftar på?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-09-01 10:13
Ursprungligen av Spata:

The Nifty MiniDrive by niftydrives — Kickstarter

Är det den där sidan du syftar på?

Ja precist det var den jag syftade på, tack för länken. Då är det bara att avvakta till oktober/november för att lägga in en beställning

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-01-06 09:03

Någon som beställt denna?
Det verkar som att dem inte levereras som dem ska

Ursprungligen av Insane:

...Det verkar som att dem inte levereras som dem ska

Enligt vad de skriver på sin hemsida, så ska de börja leverera igen nu i januari.

The Nifty MiniDrive

PS. Jag vet att vi inte ska kritisera språk här på forumet, men om man inte kan skilja på "de" och "dem", så är mitt tips att man bör skriva "dom" i stället.

Senast redigerat 2013-01-06 15:39
  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-01-09 10:10
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Enligt vad de skriver på sin hemsida, så ska de börja leverera igen nu i januari.

The Nifty MiniDrive

PS. Jag vet att vi inte ska kritisera språk här på forumet, men om man inte kan skilja på "de" och "dem", så är mitt tips att man bör skriva "dom" i stället.

Först av allt tack för svenska lektionen och hoppas att din e-penis växte en bit när du fick tipsa om dina kunskaper...:)
och för det andra så verkar du ha missat en hel läsarstorm med klagomål på deras facebook.
https://www.facebook.com/TheNiftyMiniDrive

Med andra ord verkar det inte vara någon här på 99mac som beställt denna produkt.

Ursprungligen av Insane:

Först av allt tack för svenska lektionen och hoppas att din e-penis växte en bit när du fick tipsa om dina kunskaper

Jag påpekade felen för att du förhoppningsvis skulle växa. Det har ingen påverkan på någon kroppsdel hos mig.

Ursprungligen av Insane:

...och för det andra så verkar du ha missat en hel läsarstorm med klagomål på deras facebook.
https://www.facebook.com/TheNiftyMiniDrive

Missat?

Jag berättade lite information som jag hittade om NiftyMiniDrive. Jag försökte bara hjälpa till.

Men bara för att jag inte letade upp allt som stod att finna om NiftyMiniDrive så tycker du alltså att jag har felat i mitt försök att hjälpa?

Med den attityden lär du inte få mycket hjälp här.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-01-09 18:11

Om du hade läst igenom mitt inlägg så hade du märkt att jag redan vet adressen dit. Du verkade inte alls läst min senaste fråga & det är synd, speciellt när du försöker hjälpa mig.
Jag får avvakta & se vad som händer.
Men tack ändå & det var inte meningen att ha en taskig attityd, hoppas du godtar min ursäkt:)

  • Medlem
  • 2013-01-06 14:19

Intressant, men det blir dyrt i förhållandet krona/MB.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-07 03:22
Ursprungligen av Dalle:

Intressant, men det blir dyrt i förhållandet krona/MB.

Kostar att ligga på topp.

  • Medlem
  • Gränsfors
  • 2013-01-10 07:52

Insane, jag måste inflika här som gammal översättare och hänvisar till följande text som tydligt klargör skillnaden mellan DE & DEM! För du måste hålla med om att din text där ovan där du använde DEM när det i själva verket skulle vara DE såg förjävlig ut?

Citat:

De eller Dem?

Ibland är det svårt att veta om man ska använda
subjektsformen de eller objektsformen dem.
Då kan man pröva att byta ut de/dem mot vi/oss.

• Grundregeln är att där man väljer vi ska man också välja de: Vi/de har inte gjort något fel.
• Och omvänt, där man väljer oss ska man också välja dem: Oss/dem har han aldrig brytt sig om.

Ibland stöter man på ett de som inte går att byta ut mot vare sig vi eller oss. Det finns i fraser som de arga bina och de svåra fallen och skrivs alltid de.

Grammatiska regler för de/dem som objekt och efter preposition

Tidigare var dem den enda möjliga formen som objekt och efter preposition. I dag är ofta både de och dem möjliga. Men det finns fall då det bara fungerar med dem. Det gäller när följande tre villkor alla är uppfyllda:
1. ordet står i objektsställning
och
2. ordet syftar på något som har nämnts tidigare
och
3. ordet följs inte av några restriktiva bestämningar i form av som-satser, prepositionsattribut eller particip.

Därför ska det vara dem i Snöfallet blev häftigt. Några av förarna hade kört i diket, så Lennart fick dra upp dem. Då är dem objekt, dem syftar på de tidigare nämnda förarna och dem följs inte av någon bestämning.
Och därför går både de och dem bra i Snöfallet blev häftigt. Lennart fick dra upp de/dem som hamnat i diket. Då är de/dem visserligen objekt, men de/dem syftar inte på något tidigare nämnt och de/dem bestäms av en som-sats.

No hard feelings, men folk som våldtar vårt svenska språk, och då speciellt svenskar sjunker kraftigt i mina ögon och jag har svårt att ta dem på allvar!

Släpp språkrådet.

Det finns nog trådar i loungen där detta redan diskuteras, finns det ingen, skapa en.

Mvh

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-01-10 13:01

Herregud vad denna tråd spårade ur....
Men det är alltså ingen som har beställt denna till sig själv och som har fått den levererad?

Ursprungligen av Insane:

Men det är alltså ingen som har beställt denna till sig själv och som har fått den levererad?

Även jag skulle vara intresserad av att höra folks omdöme för denna lilla produkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-10 17:14

Detta är inte mkt information men det är iaf någonting:

Nifty Mini Drive Really Is Nifty [CES2013] | Cult of Mac

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-01-10 19:02
Ursprungligen av crayzee:

Detta är inte mkt information men det är iaf någonting:

Nifty Mini Drive Really Is Nifty [CES2013] | Cult of Mac

Tack låter intressant, hoppas att leveranserna drar igång i slutet på månaden

Är det någon som hört om alternativ till denna produkt? Kanske finns några "äkta kopior" från öst? Låter lite för bra för nifty's del om de är helt ensamma med denna produkt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-01-11 11:29
Ursprungligen av citronsyra:

Är det någon som hört om alternativ till denna produkt? Kanske finns några "äkta kopior" från öst? Låter lite för bra för nifty's del om de är helt ensamma med denna produkt.

Nifty Minidrive Alternative Micro SD Card Adapter MacBook Cheap Niftydrive | eBay

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-02-24 15:28

kort genomgång/recension av Nifty Minidrive på Youtube.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-02-24 16:46
Ursprungligen av Insane:

Med andra ord verkar det inte vara någon här på 99mac som beställt denna produkt.

Jag har en röd i min MacBook Air sedan i onsdags. Först med en liten MicroSD men numera med en 64GB MicroSD. Än så länge för manuell backup av viktiga saker, men ska se hur man kan få Time Machine att fungera på bästa sätt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-03-02 07:48
Ursprungligen av frazze:

Jag har en röd i min MacBook Air sedan i onsdags. Först med en liten MicroSD men numera med en 64GB MicroSD. Än så länge för manuell backup av viktiga saker, men ska se hur man kan få Time Machine att fungera på bästa sätt.

Låter ju bra
Hur lång tid tog det från du la beställningen tills du fick den levererad?

1
Bevaka tråden