Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PocketPC eller palm?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-17 09:24

Vet att tungsten funkar fint att synka osv, men jag tycker att utbudet på pocketpc sidan ser bättre ut, någon som har erfarenhet av pocketpc 2002/3 och mac?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-17 10:49

Pocketmac har inte fått särskilt bra betyg i de rescensioner jag har läst.. däremot så har ju precis Missing Sync annonserats för Pocket PC. Gansk övertygad om att det är ett bättre val, deras synkprogramvara för Sony Clie har fått bra betyg.

http://www.markspace.com/pocketpcpreview.html

Förtydligande:

Pocketmac som jag nämner först var förut den enda programvaran som möjliggjorde synk mellan pocketpc och mac (mig veterligen).

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-17 13:01

Jag skulle satt dom pengarna på en Palm dom är gamla i branschen och gör stabila tåliga grejer.

Har själv haft en IPAQ och det var rena dyngan... systemet crashade i den stup i kvarten och klumpig var den..

Tacka vet jag Palm!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-07-17 13:38

Har tidigare haft både Palm V och en Palm M500 och efter dessa två så ville jag testa en Pocket Pc och det blev en Fujitsu Siemens pocket Loox när den kom ut och jag kan bara säga att den var en enorm besvikelse, tyckte inte alls om hur operativet var uppbyggt och dessutom kändes den inte alls så rapp som en Palm. Resultatet blev att jag efter endast 4 månader blev Palm ägare igen, och det är min nuvarande Tungsten T och den är jag kanonnöjd med.

Jag hade Palm först (i jobbet) men skaffade sedan en Ipaq. Och efter det vägrar jag ta i en Palm igen. Jag tycker Palm OS känns som en totalt förlegad produkt.
Jag vill ha Pocket-Mac OS!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-18 07:01

Att Palmen synkar bättre med Macen råder det väl inget tvivel om, det är bara att konstatera att det inte finns någon riktigt bra synkning mellan PocketPC och Mac i dagsläget.

Själv har jag kört Palm sedan begynnelsen(började med Pilot 1000 med 128k). Jag provade att switcha till iPaq för något år sedan, och det var bland dom största besvikelserna jag har varit med, plågade mig med iPaq i flera månader och försökte verkligen, men gav till slut upp och köpte Palm igen.

Nåväl det finns ju en och annan som gillar PocketPC, så försök att prova båda och se vad du tycker själv.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-18 08:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
<snip>
det är bara att konstatera att det inte finns någon riktigt bra synkning mellan PocketPC och Mac i dagsläget.

Tycker att nya Missing Sync for PocketPC som jag länkade till ovan verkar helt ok. Integrerad i iSync, Address Book, iCal, iTunes, iPhoto, backup, installera program, mounta minneskort. Iofs verkar den inte fixa synk över BT... men i så fixar den det vanligaste verkar det som...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-18 08:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Tycker att nya Missing Sync for PocketPC som jag länkade till ovan verkar helt ok. Integrerad i iSync, Address Book, iCal, iTunes, iPhoto, backup, installera program, mounta minneskort. Iofs verkar den inte fixa synk över BT... men i så fixar den det vanligaste verkar det som...

Jag trodde att den inte var leveransklar ännu, men se, det var den! Jag såg också att den hade fått bra recensioner på versiontracker.

Då är väl egentligen enda frågetecknet huruvida vilket operativ man trivs bäst med, Palm OS eller PocketPC!

  • Medlem
  • 2003-07-18 11:48

Nä den stora frågan är batteritid.

Mycket få PocketPCs kan man köra i tre dagar med ordentligt användande utan att batteriet tryter. Palm däremot, en vecka är inget prob.

/hpe

1
Bevaka tråden