Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur minimerar jag program med dubbelklick?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-08 19:58

Installerade ny hårddisk igår. En grej jag inte kan klura ut är hur jag minimerar exempelvis Safari genom att dubbelklicka längst upp i fönstret? Kunde göra det förut men nu måste jag använda minustecknet. Har kollat runt i inställningarna för styrplattan men hittar inte riktigt vad det är för inställning som sköter det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-08 20:01

Systeminställningar/ Dock: Kryssa i Minimera genom att dubbelklicka ett fönsters namnlist

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-09 08:28
Ursprungligen av stile:

Systeminställningar/ Dock: Kryssa i Minimera genom att dubbelklicka ett fönsters namnlist

Tackar!

Verkar inte fungera på iTunes 11 dock. Så du inte sitter och klickar dig fördärvad.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-01-09 13:39

Alla funkar med cmd-M vad jag sett hittills, bekvämare kanske.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-09 14:00
Ursprungligen av Hjopek:

Alla funkar med cmd-M vad jag sett hittills, bekvämare kanske.

Absolut, jag är stor användare av kortkommandon men när man ibland sitter med bärbar i knäet och har handen på styrplattan och en kaffemugg i den andra så är det enklare med dubbelklick.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-09 14:01
Ursprungligen av stile:

Absolut, jag är stor användare av kortkommandon men när man ibland sitter med bärbar i knäet och har handen på styrplattan och en kaffemugg i den andra så är det enklare med dubbelklick.

Edit: Jag är ibland så slö så jag låter handen ligga kvar stilla vid styrplattan istället för att flytta den upp till tangenterna

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-09 14:01
Ursprungligen av Hjopek:

Alla funkar med cmd-M vad jag sett hittills, bekvämare kanske.

Nja, med fingrarna vilandes på styrplattan så blir det bekvämare att dubbelknacka där än att vandra upp till tangentbordet och köra en dubbelkombo.

1
Bevaka tråden