Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Våra gissningar för 2012: så gick det

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om vi får OS X 10.9 Bengalisk tiger.

Hoppas också att iOS 7 får fason på GUIt nu när Sir Jony har hand om designen.

Tycker man borde kunna vänta sig en ny Thunderbolt Display m samma tunna design som senaste iMac, kanske tom tunnare

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Tycker man borde kunna vänta sig en ny Thunderbolt Display m samma tunna design som senaste iMac, kanske tom tunnare

Det vore kul, men samtidigt har Apple under åren behandlat sina skärmar med ganska stor nonchalans så jag tror inte det är prio i deras bok. Skulle dock passa mig som hand i handske då jag funderar på en ny skärm.

Varför tar ni inte upp saker ni bommade också?
Mycket kring Apple-TV gick ju inte direkt som ni förutspådde!

Ursprungligen av PeeMaN:

Varför tar ni inte upp saker ni bommade också?
Mycket kring Apple-TV gick ju inte direkt som ni förutspådde!

Ur gissningsartikeln i början på 2012:

Citat:

Ryktena kommer att fortsätta gå heta kring en TV från Apple. Kanske kommer det en sådan produkt, kanske inte. Någon form av satsning på detta området tror jag definitivt kommer, men oklart vad. Apple TV säljer bra och borde få en uppdatering under året till 1080p och förhoppningsivs äntligen stöd för appar likt iPhone och iPad har. Förhoppningsvis kommer Apple TV 3 redan under vintern-våren.

Ur vår artikel ovan:

Citat:

Vi gissade att en ny Apple TV med stöd för 1080p skulle släppas under 2012 och så blev det också.

Citat:

Mac Pro och en tv från Apple var två områden där vi inte vågade spika något datum, vilket visade sig vara ett smart drag då ingetdera blev verklighet i år.

Kallar man atv3 för "satsning"?

Ursprungligen av PeeMaN:

Kallar man atv3 för "satsning"?

Vi har inte sett slutet på den satsningen ännu, gissar vi i vår artikel.

Va? Inte Retina-skärm i MacBook Air? Vore synd tycker jag. I nästa generation processorer (Haswell heter den va?) följer det med rätt mycket bättre grafikdel från Intel (HD 4600), så det borde går fint. Framförallt med tanke på att Retina-MacBook Pro 13" har Intel HD 4000, samma som nuvarande MacBook Air. Hoppas verkligen att det kommer nya skärmar till MacBook Air i nästa generation (de är rätt kassa som det är nu), men det kan hända att ni har rätt och att det dröjer. Framförallt är det kanske batteritiden som blir lidande om man ska driva en Retina-skärm på en såpass tunn dator som MacBook Air.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-01 11:57
Ursprungligen av star-affinity:

Framförallt är det kanske batteritiden som blir lidande om man ska driva en Retina-skärm på en såpass tunn dator som MacBook Air.

Det tror jag. Apple är ju inte direkt kända för att försämra batteriprestanda mellan uppdateringar. Kanske är retinaskärmen tyngre också, vilket leder till ytterligare kompromisser.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-08 13:33

10.9 blir "OSX Liger", en märklig cross-breed som har problem med fortplantningsförmågan. OS 11 blir då en merger av iOS och OSX!

1
Bevaka tråden