Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lacie lanserar gigantisk lagringslösning för thunderbolt

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Ursprungligen av Joacim Melin:

...och samtliga 5big-produkter har även dubbla usb 2.0 och usb 3.0-anslutningar om 10 eller 20 terabyte diskyta inte skulle räcka till.

Jag antar att du menar "samtliga 5big-produkter" förutom thunderboltvarianten eller sitter du på insiderinfo?

Ursprungligen av Joacim Melin:

Priserna för thunderbolt-modellen börjar på 1 199 dollar (cirka 7 800 kronor) för 10 terabyte och 2 199 dollar (cirka 14 300 kronor) för 20 terabyte.

På Lacie's svenska hemsida sägs det 10 439,00 SEK och 18 989,00 SEK men vi får hoppas att dina priser stämmer mer till vad återförsäljarna kommer hamna.

Ursprungligen av citronsyra:

Jag antar att du menar "samtliga 5big-produkter" förutom thunderboltvarianten eller sitter du på insiderinfo?

Både NAS- och Thunderboltmodellerna har USB 2.0- och USB 3.0-portar.

Ursprungligen av citronsyra:

På Lacie's svenska hemsida sägs det 10 439,00 SEK och 18 989,00 SEK men vi får hoppas att dina priser stämmer mer till vad återförsäljarna kommer hamna.

De priserna gäller nas-modellen, har lagt in dem i artikeln nu. Priserna för thunderbolt-modellen finns ännu inte på deras svenska hemsida.

Då väntar man bara på TB till Mac Pro då..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-08 13:22

LaCie - LaCie 5big

Svenska priser visas där i varje fall.

10 TB - 10 439,00 SEK
20 TB - 18 989,00 SEK

Bägge priser är inkl moms.

NAS-modellerna kostar:

0 TB - 4 869,00 SEK
10 TB - 10 679,00 SEK
20 TB - 18 989,00 SEK

Thunderboltmodellerna har inga USB-portar vad jag kan se på sidan, men ni kanske fått annan info.

Men nu ser jag man totalt blundrat sig med Thunderboltmodellerna. Det har för tusan inte stöd för RAID-5!? Hoppsan, där rök intresset totalt.

Ursprungligen av Erik.dv:

LaCie - LaCie 5big

Svenska priser visas där i varje fall.

10 TB - 10 439,00 SEK
20 TB - 18 989,00 SEK

Bägge priser är inkl moms.

NAS-modellerna kostar:

0 TB - 4 869,00 SEK
10 TB - 10 679,00 SEK
20 TB - 18 989,00 SEK

Thunderboltmodellerna har inga USB-portar vad jag kan se på sidan, men ni kanske fått annan info.

Men nu ser jag man totalt blundrat sig med Thunderboltmodellerna. Det har för tusan inte stöd för RAID-5!? Hoppsan, där rök intresset totalt.

Lacies sökfunktion är verkligen... intressant. Den får den nuvarande sökfunktionen här på 99mac att framstå som bra. Här är när jag söker på 5big på deras hemsida:

Anyway - tack för tips om priset. Uppdaterar artikeln omedelbums.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-08 13:26
Ursprungligen av Joacim Melin:

Lacies sökfunktion är verkligen... intressant. Den får den nuvarande sökfunktionen här på 99mac att framstå som bra. Här är när jag söker på 5big på deras hemsida:

[ATTACH="CONFIG"]37386[/ATTACH]
Anyway - tack för tips om priset. Uppdaterar artikeln omedelbums.

Haha, ja, ibland blir det ju så… Ni skulle ställa frågan till LaCie hur de tänker vad gäller avsaknad av RAID-5. Idiotiskt på en 5-disk RAID att INTE har RAID-5. Jag antar de prioriterar prestanda och pris…

Ursprungligen av Erik.dv:

Ni skulle ställa frågan till LaCie hur de tänker vad gäller avsaknad av RAID-5. Idiotiskt på en 5-disk RAID att INTE har RAID-5. Jag antar de prioriterar prestanda och pris…

Jag har kontaktat Lacie om ett testexemplar av thunderbolt-modellen så det finns gott om frågor att ställa när den behagar infinna sig här på redaktionen.

Verkligen synd om man faktiskt inte stöder RAID-5. Jag googlade lite snabbt och hittade denna review som har bilder på thunderbolt modellen utan USB portar.

LaCie 5big Thunderbolt and 5big NAS Pro hands-on - SlashGear

Om ni får in ett testexemplar, kan ni ta och filma den när den är igång?
Jag är alltid tveksam till att köpa pryttlar som är snyggt designade men sen har blåa lysdioder överallt... Den främre verkar ju vara blå eller röd, medan de bakre för diskarna är blå utav nån anledning (de hade lika gärna kunnat vara röda, gröna eller vita - alla är i mitt tycke lättare att utläsa och ger en snyggare touch).

Min Dellskärm, laddare och dockningsstation har alla blåa lysdioder dock inte datorn i sig som har snyggt vita dioder. Eltejp har löst den blåa dioden som sticker i ögonen från laddare och statuslampa på skärm

1
Bevaka tråden