Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemmanätverk PC till Mac till AppleTV?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lerum
  • 2013-01-05 19:19

Tja, då blir det debuten på detta forumet. Vi har blandad datormiljö hemma. Själv använder jag PC och är rätt så insatt. Köpte en iMac till hustrun eftersom hon bara vill att det skall fungera.....Köpte en AppleTv i julklapp och nu vill jag se våra bilder på TV:n. Allt hänger ihop med ett hemmanätverk men jag har egentligen bara delat ut nätverksskrivare 2 st och 1 scanner. Har fått hustruns iMac till att prata med AppleTV:n och visa hennes bilder. Nu vill jag hänga på mina bilder från en av mina diskar. Har delat ut en katalog (Bilder) från en av diskarna i pc miljön. Efter en del trassel så hittar mac:en dessa. Dock så blir jag inte klok på hur jag skall visa dessa bilderna på AppleTV:n. I iTunes finns en inställning där man pekar ut från vilket bibliotek som bilderna skall visas från. Där hade jag pekat ut mac:ens bildbibliotek men det finns inte plats dessutom för min disk?? Pekar jag bara ut min disk, så får jag det inte till att fungera....

Vilka fel gör jag? Kan egentligen inget om Mac så ta varje instruktion väldigt noga.

Välkommen till 99mac!

Du måste lägga till alla bilder i iPhoto-biblioteket som du delat ut till din Apple TV, och det innebär att du måste kopiera dem från din dator till din hustrus dator och hennes iPhoto.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2013-01-06 19:09

Kan jag inte peka ut mer än ett bibliotek/katalog? Att kopiera från min pc-disk på 2 TB låter sig inte göras till iMacen med sina 500 GB

Dela ut din PCs bildmapp och välj den i hemmadelning på Macens iTunes. Eller installera iTunes i din PC och växla mellan biblioteken på Apple TVn.
Eller har du redan valt Arkiv -> Hemmadelning -> Välj bilder att dela med Apple TV...-> Dela bilder från: din nätverksmapp med bilder?

  • Medlem
  • Lerum
  • 2013-01-06 21:04
Ursprungligen av suddgummi:

Eller har du redan valt Arkiv -> Hemmadelning -> Välj bilder att dela med Apple TV...-> Dela bilder från: din nätverksmapp med bilder?

Den varianten kände jag inte till. Skall dyka ner i menyerna i Apple TV:n. Det är där alternativet finns?

Ursprungligen av Minita:

Den varianten kände jag inte till. Skall dyka ner i menyerna i Apple TV:n. Det är där alternativet finns?

Nej, i iTunes på datorn.
Om du väljer att installera iTunes på din PC kan ni enkelt byta mellan de olika biblioteken direkt från Apple TVn. Under menyn datorer kommer bägge era datorer (iTunes bibliotek) synas då. Det tycker jag är en enklare lösning eftersom annars får man gå till iTunes på Macen och ändra om till iPhotobiblioteket när man vill se de bilderna. Apple har en del supportdokument om detta, t.ex: Förstå Hemmadelning och Ställa in Hemmadelning för Apple TV (2:a och 3:e generationen)

  • Medlem
  • Lerum
  • 2013-01-08 16:54

Tackar. Får bli det sista alternativet med en installation i pc:n

1
Bevaka tråden