Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för automatisk anslutning till Telia Homerun

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon här som har en aning om ett bra program för att ansluta automatiskt till Telias Homerun när det är tillgängligt?

Jag hittade ett litet program som Telia själva har släppt, men det verkar inte fungera som det ska. Rätt ofta händer det ingenting när man trycker på "Koppla upp", trots att alla uppgifter är rätt ifyllda. Har då testat på Macbook med 10.6.8 och 10.8.2. Därför letar jag efter alternativ som faktiskt fungerar.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-01-06 19:02

Telia Homerun är väl wifi, behöver du verkligen något program för att ansluta mot det, normalt räcker väl användarnamn och lösenord?

Ursprungligen av mattiL:

Telia Homerun är väl wifi, behöver du verkligen något program för att ansluta mot det, normalt räcker väl användarnamn och lösenord?

Jo, det är Wifi. Men när du ansluter så måste du ange uppgifterna manuellt, vilket jag vill undvika. Telias program gör detta automatiskt och loggar in i portalen, men nu verkar det inte fungera för mig.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-01-06 19:15

Du har rätt, det var länge sedan jag använde Homerun (har två konton för Homerun via jobbet..), det är
webbinloggningen du trixar med förstår jag.

Ingen aning om någon lösning dock, kan kanske något göras i AppleScript?
Vi har ju några experter här på det området..

Funkar detta fortfarande? I så fall, redigera länken och skapa ett bokmärke. Går säkert att göra ett applescript och automatisera. https://login.homerun.telia.com/sd/login?username=X&password=Y

Ursprungligen av Mikael E:

Funkar detta fortfarande? I så fall, redigera länken och skapa ett bokmärke. Går säkert att göra ett applescript och automatisera. https://login.homerun.telia.com/sd/login?username=X&password=Y

Jag har inte tillgång till Homerun här, men kan testa det snarast möjligt och återkomma.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-06 20:11

De har två olika nät numera, det är "homerun 1x" du ska ansluta till, då behöver du inte logga in alls, det sköter SIMkortet åt dej.

Ursprungligen av kenjon:

De har två olika nät numera, det är "homerun 1x" du ska ansluta till, då behöver du inte logga in alls, det sköter SIMkortet åt dej.

Om man använder telefon, tror inte det fungerar med en macbook som maskh skriver i första inlägget. Men visst homerun 1x fungerar perfekt i iphone.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-06 21:38

Missade det

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-07 03:45

Inte heller har det funkat automatiskt via telefonen för mig. Alltid strul.

Ursprungligen av Mikael E:

Funkar detta fortfarande? I så fall, redigera länken och skapa ett bokmärke. Går säkert att göra ett applescript och automatisera. https://login.homerun.telia.com/sd/login?username=X&password=Y

Det fungerade perfekt. Tack!

1
Bevaka tråden