Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första filmen om Jobs får premiär i april

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-06 00:54

En fråga, om det är så viktigt att 99mac.se skriver enligt svenska skrivregler och inte iMac/iPod/iPad/iPhone, varför skrivs då filmens titel "jOBS" och inte "Jobs" ? (för att klargöra, det är egentligen inte "jOBS" jag ifrågasätter utan egentligen det förstnämnda).

Gällande fokusen på liknelserna så anser inte jag att de är så viktiga, utseendet i sådana här filmer är sekundärt till agerandet hos skådespelaren. Det finns många biografiska filmer där skådespelarens utseende varit mindre likt, men hans/hennes skicklighet som skådespelare har övertygat.

Hoppas dessa skådespelare har vad som behövs. Ser fram emot filmerna.

Ursprungligen av TureB:

En fråga, om det är så viktigt att 99mac.se skriver enligt svenska skrivregler och inte iMac/iPod/iPad/iPhone, varför skrivs då filmens titel "jOBS" och inte "Jobs" ? (för att klargöra, det är egentligen inte "jOBS" jag ifrågasätter utan egentligen det förstnämnda).

Bra synpunkt. Det borde givetvis ha stått "Jobs".

(måste säga att jag bara rådiggar din avatar och val av användarnamn. Sonen ser på Skrotnisse hela tiden.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-07 00:41
Ursprungligen av Joacim Melin:

Bra synpunkt. Det borde givetvis ha stått "Jobs".

Personligen föredrar jag iP*d och jOBS, ett sätt att visa vad Apple och Jobs stod för och att man sympatiserar, men det beror väl på hur långt tillbaka ens användande sträcker sej, eller om man som vissa tror att Apple började med iPod och började sedan tillverka datorer och telefoner...

Ursprungligen av Joacim Melin:

(måste säga att jag bara rådiggar din avatar och val av användarnamn. Sonen ser på Skrotnisse hela tiden.)

SkrotNisse finns det kopplingar till, på ett och annat sätt...

  • Medlem
  • 2013-01-06 16:02

Kommer det med det där om att han ljuger för att slippa ta föräldraansvar?

Ursprungligen av alix:

Kommer det med det där om att han ljuger för att slippa ta föräldraansvar?

Filmen har ju inte släppts ännu så det är kanske lite svårt att sia om, men rollistan avslöjar att en skådespelare spelar mamman till Lisa, som Jobs förnekade faderskapet till.

  • Medlem
  • 2013-01-06 20:28
Ursprungligen av Joacim Melin:

Filmen har ju inte släppts ännu så det är kanske lite svårt att sia om, men rollistan avslöjar att en skådespelare spelar mamman till Lisa, som Jobs förnekade faderskapet till.

Aha, ja, det låter ju onekligen så. Tack för infon!

Det får man väl tro, det var ju med i Pirates of Silicon Valley.

  • Medlem
  • 2013-01-06 18:36

Bra, i så fall. Hjälteporträtt är ointressanta, det är de mer sammansatta biografierna som fascinerar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-06 20:07

Fast för mej är det hur de kom fram till de olika produkterna, hur Apple och Next fungerade som är intressant, inte hans sociala och privata liv...

  • Medlem
  • 2013-01-06 20:19
Ursprungligen av kenjon:

Fast för mej är det hur de kom fram till de olika produkterna, hur Apple och Next fungerade som är intressant, inte hans sociala och privata liv...

Jag tycker mig ha sett något sådant i tv ett tag efter att han dog? Jo, efter googlande hittade jag den, läs mer här och här. Den är nog mer i din smak. Den var rätt bra.

1
Bevaka tråden