Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spillt på min air o*h nu fuknar inte vissa tangenter. Tips?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hägersten
  • 2013-01-05 20:34

Jag spill*e te på min air o*h efter *et sluta*e vissa knappar att fungera. I början funka*e inte mellanslag, n, x o*h på hela mellersta ra*ens bokstäver blev *et bokstaven+f. Sen sluta*e fler bokstäver att fungera. Några som ti*igare inte funkat börja*e funka igen o*h nu är *et bara c, d,e,3 som inte funkar. Finns *et hopp för min sta*kars *ator?

Anna

Ursprungligen av smulan2:

Jag spill*e te på min air o*h efter *et sluta*e vissa knappar att fungera. I början funka*e inte mellanslag, n, x o*h på hela mellersta ra*ens bokstäver blev *et bokstaven+f. Sen sluta*e fler bokstäver att fungera. Några som ti*igare inte funkat börja*e funka igen o*h nu är *et bara c, d,e,3 som inte funkar. Finns *et hopp för min sta*kars *ator?

Anna

Ajdå. Det finns nog inte så mycket du kan göra i dagsläget. Gissningsvis är tangentbordet kört och ofta i spillfallen så är logikkortet kört.

Du kan lämna in den för kostnadsförslag. Känner du att det blir för dyrt så skicka ett meddelande här så köper jag den av dig.

Stäng av datorn nu, lägg den i en påse med ris ett par dagar.

Ursprungligen av keptang:

Stäng av datorn nu, lägg den i en påse med ris ett par dagar.

Om hon spillt te på datorn så tangenterna slutat fungera så är kontakterna redan korroderade så det lär inte hjälpa speciellt.

Men försöka duger.

Ja precis, det är värt ett försök.
Annars är det bara att lämna in den.

Oavsett så ska den stängas av.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-05 20:59

Anna följ keptangs råd, jag har fått tillbaks funktionen hos tangentbord med nyspilld vätska med rismetoden.

Pröva du har inget att förlora, men mycket att vinna.

Riset suger åt sig fuktigheten som inget annat, slut åt påsen.

Lycka till vi håller tummarna.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2013-01-05 22:40

Kan vara till hjälp att lägga den tätt förslutna påsen med ris över ett element. OBS! ej direkt på elementet naturligtvis!

  • Medlem
  • Hägersten
  • 2013-01-06 11:55

Ta*k för tippsen lämmnar nog in *en än*å. Om *et inte hjälper prövar jag rismeto*en!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-06 12:16
Ursprungligen av smulan2:

Ta*k för tippsen lämmnar nog in *en än*å. Om *et inte hjälper prövar jag rismeto*en!

Nej! Själva idéen med rismetoden är att du SNABBAST MÖJLIGT får riset att absorbera vätskan istället för att den ligger på oxiderar på kontaktytorna.

Till dess att d:et fungerar kan du skriva korrekt text med hjälp av ett d som du klistrar in i texten. Varsågod:

d

Dom byter tangentbord på Mac datorer. Byte av tangentbord på Macbook air

1
Bevaka tråden