Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på extern skärm till min MBP

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en MBP nu och ska börja använda den på kontoret istället för min trotjänare iMac. Därför behöver jag en extern skärm att koppla in.

Jag har letat och försökt hitta det optimala valet för min snäva budget, annars hade jag köpt en Appleskärm...

Jag köpte en Dell-skärm på NetOnNet som verkade bra med IPS-paneler. 24" med 1920x1200 upplösning. Den skulle enligt säljaren vara bästa valet för mig som sitter och jobbar med texter och lite bilder hela dagarna. Det verkade jättebra, tills jag insåg att Dell inte har några drivrutiner till Mac. Jag kollade med NetOnNet som tyckte att jag skulle göra ett återköp på skärmen.

Nu undrar jag om någon kan tips på en skärm som fungerar med MBP. En 24" skärm, helst med 1920x1200 upplösning och IPS-paneler. Jag hade tänkt att den skulle kosta max 3000 kr, men kan lägga ytterligare 10% - om det är ett riktigt bra val. Den kommer inte att användas som en spelskärm...

Vilka märken har drivrutiner för Mac?

  • Medlem
  • 2013-01-04 18:08

Drivrutiner? Det har jag aldrig haft några, och har haft flera olika märken. Det behövs inga såvitt jag vet.

Som alix skriver, det behövs inga drivrutiner till skärmarna.

Ursprungligen av Giantchill:

...tills jag insåg att Dell inte har några drivrutiner till Mac...

Nu blir jag nyfiken igen... Varför skulle det behövas drivrutiner? Till vad?

Senast redigerat 2013-01-04 18:47

Yes, då gör vi så.

Stort tack alla som svarat! Trevlig helg på er!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-04 23:34
Ursprungligen av Giantchill:

Yes, då gör vi så.

Stort tack alla som svarat! Trevlig helg på er!

Du har redan köpt den, och har inte testat? Jag skulle plockat ur den ur kartongen innan jag tog av mej jackan vid hemkomsten...

Jag ställde frågan till supporten hos Net On Net och de svarade att det var bäst att göra ett återköp, eftersom de inte kunde garantera att det skulle fungera.
Vad tror ni? Är det bara att köra?

  • Medlem
  • 2013-01-04 19:50

Jag skulle bli extremt förvånad om det inte går alldeles utmärkt att använda Dell-skärmen med Mac. Kör på du bara!

Att Netonnet svarar så där beror nog på att många får ryck när de hör talas om Mac...

  • Medlem
  • 2013-01-04 20:52

Detsamma!

Är det U2412M du har köpt? Det är en riktigt fin skärm- framförallt för pengarna. Har en sådan kopplad till min Mac Mini och det fungerar perfekt.
Kom ihåg att du behöver komplettera med adapter eller mini-displayport-kabel.

1
Bevaka tråden