Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Små högtalare med bra ljud till iPad

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag skulle vilja köpa små högtalare med bra ljud till min iPad. Någon som har tips?
mvh/marie
ps: ursäkta att jag stavat fel på rubriken. Det går inte ändra

Senast redigerat 2012-12-31 18:01
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-31 17:04

Ja det beror ju på om du vill ha en docka att trycka ned din iPad i, om du vill köra via sladd eller via AirPlay

Själv är jag en sucker och älskar stort ljud så jag slog till på en SoundCast OutCast

  • Medlem
  • 2012-12-31 18:27

Bose soundlink. Liten, smidig, batteridriven och "trådlös" med sin Bluetooth. Och som vanligt riktigt bra ljud.

Ursprungligen av Dalle:

Bose soundlink. Liten, smidig, batteridriven och "trådlös" med sin Bluetooth. Och som vanligt riktigt bra ljud.

Hej! Den verkar vara stor att ta med sig på resa (större än själva iPaden) men den är nog bra som du säger. Finns inget som är mindre?

Något som är mindre än iPad? Nä, det blir nog väldigt svårt om det ska låta om det.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-31 19:46
Ursprungligen av Gordy:

Använder du en sådan själv?
Nu förstår jag inte riktigt alla de tekniska detaljerna men vad menas med Li-on samt att 5 timmars batteri är egentligen väldigt lite?
Batteri Li-ion, drifttid ca 5 timmar
länken: Sökresultat: Soundmatters Foxl mb V2 - Elgiganten

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-01-01 18:16
Ursprungligen av marie-claire:

Använder du en sådan själv?
Nu förstår jag inte riktigt alla de tekniska detaljerna men vad menas med Li-on samt att 5 timmars batteri är egentligen väldigt lite?
Batteri Li-ion, drifttid ca 5 timmar
länken: Sökresultat: Soundmatters Foxl mb V2 - Elgiganten

Nej jag har inte en sådan men har bekanta som har den och är mycket nöjda. Jag har lyssnat på den och den låter verkligen väldigt bra och stort för att vara så liten. Batteritiden beror som för alla batteridrivna högtalare på hur högt man spelar och om man kopplat den med kabel eller Bluetooth så här står det på deras sida:
"Q15: My box and owners manual indicate foxLv2 has up to 5 hours battery life but I now see my that online and in some reviews it indicated as 8 or 12 hours?
It seems that with every shipment that our batteries continue to get better and after doing extensive measurements at the end of last year we raised the spec to 8 hours...as of this fall units are played at normal volume (with Bluetooth Off) are lasting well over 12 hours so we’ve decided to raise the spec to 12 hours. Our packaging and manual haven’t caught up yet. Sorry about any confusion#

Använder du nätadaptern så behöver du inte bry dig om batteritiden men tydligen ska man ladda upp batteriet i den innan man använder den vilket ger bäst ljud även när man kör med adaptern.

Senast redigerat 2013-01-01 21:58

OK, antar att Nuforce S3-BT är aningen för stora, då… Annars slår de allt annat. Magiskt bra.

Ett billigt alternativ som inte väger mycket och inte tar mycket plats är "slipshållaren":

‪iPad 2 - sound improvement with Plastic Card/Tie Bar‬ - YouTube

Jag vet inte vilken budget du har. ElGiganten butikerna (inte on-line) har denna på rea för 399:- just nu. Verkar en ok lösning

Sandstrøm Trådlös Högtalare SPSBT12E (svart) - Elgiganten

Personligen så kör jag Jambox hemma. Också helt ok men något dyrare (ligger strax under 2.000)

hej! den väger över 2 kg och är cirka 14 bredd. Den är för stor dock prisvärd!

Ursprungligen av marie-claire:

hej! den väger över 2 kg och är cirka 14 bredd. Den är för stor dock prisvärd!

Elgiganten har skrivit fel vikt. Den är 7x7x14cm . Skulle tro att den väger max 300 g. Den är väldigt lik Jambox i storlek och vikt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-01 23:31

Jawbone Jawbox är grymt ljud i liten förpackning! Måste höras!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-01-03 15:19

Köp en sån där grej som man kan sätta på typ glasruta/bord mm.

http://feber.se/pryl/art/89090/hgtalaren_som_anvnder_ytor/

Re: Finns mindre varianter med.

Senast redigerat 2013-01-03 15:34
Ursprungligen av mcrj:

Köp en sån där grej som man kan sätta på typ glasruta/bord mm.

Högtalaren som använder ytor | Feber / Pryl

Re: Finns mindre varianter med.

hej!
Rolig grej dock är ljudet inte så bra verkar det som.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-03 19:13

SoundLink Bluetooth mobilhögtalare II | Bose

Känns som en klumpig metallbit i handen, men väger tydligen 'endast' 1,3kg. Kostar lika mycket som den är snygg - 3000kr.

Vad vill TS betala?
Hur mycket får den väga?
Hur stor får den vara? DxHxB?

Ursprungligen av keptang:

Vad vill TS betala?
Hur mycket får den väga?
Hur stor får den vara? DxHxB?

Bästa ljud, minsta storlek och så ska den vara billig också!

Ursprungligen av marie-claire:

Bästa ljud, minsta storlek och så ska den vara billig också!

Omöjliga kombinationer.

Ursprungligen av keptang:

Omöjliga kombinationer.

Det kunde jag inte veta eftersom jag ställde frågan.
Då ska jag titta närmare på de förslag som ni lämnat.
God fortsättning!
TS

1
Bevaka tråden