Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägsta kundbetyget på fyra år för Apples nätbutik

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har lätt den snyggaste sidan av dom alla, men det är väl det enda, tycker personligen att sidan är rätt krånglig och inte speciellt användarvänlig överlag, svårt att hitta det exakt man letar efter.

Ursprungligen av Patrick Danielsson:

Apple har lätt den snyggaste sidan av dom alla, men det är väl det enda, tycker personligen att sidan är rätt krånglig och inte speciellt användarvänlig överlag, svårt att hitta det exakt man letar efter.

Den har blivit lite rörig om du går 2-3 nivåer nedåt i sajten, det håller jag med om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-27 18:21

Om betyget blir lägre för att efterfrågan är stor och leveranstiderna då längre så är ju problemet temporärt, nu är det väl iPadmini som alla vill ha och Apple kan inte få fram tillräckligt med enheter tillräckligt snabbt. Hade undersökningen gjorts i Sverige hade betyget kanske kunnat bli ändå lägre med tanke på att många är missnöjda med leveransen (budbolaget). Själv har jag mest goda erfarenheter av att köpa via Apple store.

Nu handlade undersökningen om nätbutiken, men tittar man på "Safari Extensions Gallery" så är det ju totalt hopplöst..
Finns inte ens en sökfunktion!

Men som sagt, nätbutiken har jag inga större problem med..

Apples nätbutik är stark när du skall köpa hårdvara som macbook eller ipad, men såfort du skall köpa tillbehör som hårddisk, hörlurar, adaptrar och liknande blir det rörigt som bara den.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-30 17:00
Ursprungligen av PeeMaN:

Apples nätbutik är stark när du skall köpa hårdvara som macbook eller ipad, men såfort du skall köpa tillbehör som hårddisk, hörlurar, adaptrar och liknande blir det rörigt som bara den.

Rörigt? Det är ju bara att gå in på Applestore.se och kolla under populära tillbehör för antingen Mac,iPod,iPad eller iPhone sen sorterar man på populärast eller namn pris etc. Eller så kan man söka efter en specifik produkt med applestores sökfunktion.

det värsta är väl leveransen?

Beställer jag nånting därifrån får jag, även om jag tar ut en semesterdag, åka och hämta grejerna på deras "central".
"Sämre än sämst" som barn brukar säga.

Ursprungligen av Goflorp:

det värsta är väl leveransen?

Beställer jag nånting därifrån får jag, även om jag tar ut en semesterdag, åka och hämta grejerna på deras "central".
"Sämre än sämst" som barn brukar säga.

Det är alltid lika kul att ta semesterdag för att sitta hemma och vänta på att DHL/UPS skall leverera ett paket mellan "9-12 eller 13-16". För då har man ju inget annat för sig!

Ursprungligen av PeeMaN:

Det är alltid lika kul att ta semesterdag för att sitta hemma och vänta på att DHL/UPS skall leverera ett paket mellan "9-12 eller 13-16". För då har man ju inget annat för sig!

Beroende på hur man jobbar kan man ju beställa till sitt arbete med
Brukar göra det ibland om jag vet att sambon inte kan hämta. Bor i en förort där både posten, DHL och Schenker hunnit stänga innan jag kommer hem med bussen. Så irriterad att mac-ägare och kiosk-ägare med dåliga öppettider skall vara ombud. Dom borde nästan haft något krav iaf på posten om öppettider för deras ombud. I mitt fall är postombudet öppet 09:00-12:00 - 13:00-17:00.

1
Bevaka tråden