Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kraschad hårddisk. Behöver fil från ROOT användaren på den. Möjligt?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-02 11:48

Hej!

Hoppas jag är rätt ute nu

Min hårddisk blev långsammare och kångsammare, och jag förstod till slut att den inte hade långt kvar att leva. Kom till slut inte in på min användare, och för att lyckas rädda min viktiga mapp skapade jag en ROOT användare, som jag installerade dropbox på. Jag lyckades där droppa mappen i den dropboxen men den hann tyvärr inte ladda upp hela innan jag lämnade in datorn för byte av hårddisk. Trodde att den laddat klart, men då man är extremt dålig på allt som har med datorer att göra sket det sig.

Jag har nu hårddisken, och har stoppat i den i en sån där grej som gör den till en extern hårddisk. Jag kommer åt hårddisken och mina användare, men tyvärr inte ROOT användaren. Det är i dropboxmappen på ROOTanvändaren som den enda viktiga mappen ligger.

Jag undrar om någon vänlig själ här har någon aning om hur jag kan göra för att komma åt denna?

Mvh
Johan

Byt ägare på mappen till dig själv och plocka de filer du vill ha. Markera mappen och tryck CMD-I och sen meckar du till i rättigheterna så du äger filerna.

1
Bevaka tråden