Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hus Ledigt Österlen

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2003-07-16 14:15

Nu har ett litet fint hus nära krogen blivit ledigt.

Skåne-Tranås 40 min. från Malmö.

Återkommer snart med en bild.

  • Avstängd
  • 2003-07-16 14:57

Bild på huset:

Ledigt som i hyra för sommaren eller ledigt som i ute till försäljning?

Ciryon

  • Avstängd
  • 2003-07-16 18:17

Försäljning

Ester ( 90+ ) dog i Fredags.

Hennes arvingar vill sälja snabbt.

Viss uppfräschning inomhus krävs.

Fin tomt där hon odlat grönsaker m.m. till i år . Gumman var fullt aktiv huset målades för två år sedan.
Men insidan behöver en bra hand.

Priset vet jag inte men kan ta reda på det. Skulle tro runt 200´

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-07-16 18:22

Malmö i all ära men hur långt är det från krogen?

Hälsningar
Richard

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Nu har ett litet fint hus nära krogen blivit ledigt.

Skåne-Tranås 40 min. från Malmö.

Återkommer snart med en bild.

  • Avstängd
  • 2003-07-16 18:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av abaqus
Malmö i all ära men hur långt är det från krogen?

Hälsningar
Richard

Sextiotre meter! Från dörren.

Tomten gränsar till krögarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-16 19:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Sextiotre meter! Från dörren.

Dit eller hem?

  • Avstängd
  • 2003-07-16 19:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Bebben
Dit eller hem?

50 dit 112 hem:D

63+63=126 50+112=162

Samma siffror fast på fel plats.

Formel:
på hemvägen förbrukas avståndsbedömning , vissa steg måste tilläggas såsom bakåt sidledes sen har vi ju diverse andra påverkningar fullmåne halvmåne och annat diffus blick p.g.a. dimma i Augusti kräftskal.
Allt måste betänkas det är säkert mycket längre än så men vem f@ har tid med att räkna ut sin hemfärd.
Bara att vakna hemma är är en bra bedrift.

Senast redigerat 2003-07-16 19:54
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-07-16 20:23
Citat:

50 dit 112 hem

63+63=126 50+112=162

Samma siffror fast på fel plats.

Formel:
på hemvägen förbrukas avståndsbedömning , vissa steg måste tilläggas såsom bakåt sidledes sen har vi ju diverse andra påverkningar fullmåne halvmåne och annat diffus blick p.g.a. dimma i Augusti kräftskal.
Allt måste betänkas det är säkert mycket längre än så men vem f@ har tid med att räkna ut sin hemfärd.
Bara att vakna hemma är är en bra bedrift.

Ja e blond ja e tjock ja e kooonstig
Som Lars Brundin säger.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-07-16 20:25

Om du har fler detaljer, länk till annons eller dylikt så är det av intresse.

Den där gissningen på ca 200 kkr, alltså, nu vet jag att det är Skåne och inte Stockholm, att det kanske handlar om en snabb försäljning av något inte allt för stort som behöver visss renovering men ändå... ..fästmön och jag tittar just nu på bostäder i 1200 kkr-klassen här i Stockholm (och det är rätt billigt!) och skulle inte ha något emot att bo i Skåne (bara vi kan lösa sysselsättningsbiten).

Vad pratar vi om för adress?

Drömma kan man ju alltid göra...

  • Avstängd
  • 2003-07-16 20:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Khedron
Om du har fler detaljer, länk till annons eller dylikt så är det av intresse.

Den där gissningen på ca 200 kkr, alltså, nu vet jag att det är Skåne och inte Stockholm, att det kanske handlar om en snabb försäljning av något inte allt för stort som behöver visss renovering men ändå... ..fästmön och jag tittar just nu på bostäder i 1200 kkr-klassen här i Stockholm (och det är rätt billigt!) och skulle inte ha något emot att bo i Skåne (bara vi kan lösa sysselsättningsbiten).

Vad pratar vi om för adress?

Drömma kan man ju alltid göra...

Jag har åkt runt (1995-1996 )
och sett det mesta för att söka hus.

Jag köpte huset som jag bor i T V Ä RT på stört , som en investering. Behöll lägenheten i Sthlm.
Skattade för dubbelt boende Hyrde ut lägenheten. Min sambo fick jobb efter två veckor. Jag själv hade eget företag som jag använde köpte och sålde livsmedel.
Jag har massor av kontakter Själv är jag förtidspensionär men delar alltid med mig av erfarenhet och förmedlar kontakter oavsett bransch. Vill man så kan man , rätt inställning så löser det sig.

  • Avstängd
  • 2003-07-16 21:16

För er som inte varit i min/vår by.

http://homepage.mac.com/piergoransson/PhotoAlbum1.html

Kolla alla länkar.

För er som varit på länken tidigare tryck refresh:)

Vi ska faktiskt på semester nästa vecka i Skåne - finns det nåt sevärt i närheten där du bor ) Det ser ju riktigt mysigt ut på bilderna iallafall !

  • Avstängd
  • 2003-07-16 22:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne
Vi ska faktiskt på semester nästa vecka i Skåne - finns det nåt sevärt i närheten där du bor ) Det ser ju riktigt mysigt ut på bilderna iallafall !

Ring! detta är en glömd sida av Sverige.

Jag kan guida er runt.

Mitt telnr: är tranås 16

eller på telias (felias språk ) 0417-20016

Trevligt läge. Jag drar dithän imorgon. Eller snarare Lillehem (N Brösarp).

  • Avstängd
  • 2003-07-16 23:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av macsolve
Trevligt läge. Jag drar dithän imorgon. Eller snarare Lillehem (N Brösarp).

Då blir du Naboe.

Kom hit Å grilla

Okej vi ( 4 pers ) kanske hör av oss i nästa vecka nån gång då - ni verkar ju ha ett trevligt vandrarhem där också - alltid intressant !

/ d

  • Avstängd
  • 2003-07-16 23:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne
Okej vi ( 4 pers ) kanske hör av oss i nästa vecka nån gång då - ni verkar ju ha ett trevligt vandrarhem där också - alltid intressant !

/ d

Givet. Välkomna

Citat:

Skrevs ursprungligen av macsolve
Trevligt läge. Jag drar dithän imorgon. Eller snarare Lillehem (N Brösarp).

Jag passerar Skåne Tranås i morgon runt kl. 19 på väg hem från Kivik där jag har tillbringat några dagar med marknad och strand. Mina föräldrar köpte hus där 1972, så jag har tillbringat alla somrar under min uppväxt på Österlen. Nu är huset visserligen mitt och brorsans av skattetekniska skäl, men det brukar tyvärr bara bli någon veckas besök per sommar.

/Göran

  • Avstängd
  • 2003-07-16 23:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Göran Bolinder
Jag passerar Skåne Tranås i morgon runt kl. 19 på väg hem från Kivik där jag har tillbringat några dagar med marknad och strand. Mina föräldrar köpte hus där 1972, så jag har tillbringat alla somrar under min uppväxt på Österlen. Nu är huset visserligen mitt och brorsans av skattetekniska skäl, men det brukar tyvärr bara bli någon veckas besök per sommar.

/Göran

Du får inte passera du måste knacka på.
Bolinder i Sthlm känner jag. Bacchi Vapen t.ex. (samma hus ) eller danviksklippan.?
plus oavsett sväng in Å ta en espresso eller bjud på en Öl Whatever

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Du får inte passera du måste knacka på.

Det får nog tyvärr bli en annan gång, eftersom barnen bör vara i säng vid 8-tiden i Lund om de inte skall bli väldigt kinkiga. Ett par dagar med farmor, pappas moster och fullt ös tar på de små krafterna...

Citat:

Bolinder i Sthlm känner jag. Bacchi Vapen t.ex. (samma hus ) eller danviksklippan.?

Jag tror inte vi är släkt... Det finns fler Bolinder än man tror - en sökning på privatpersoner hos Eniro ger runt 250 stycken. Då är det ändå bara de som står registrerade på något telefonabonnemang... Själv har jag bara varit Bolinder sedan 1999 då jag drabbades av giftermål.

/Göran

  • Avstängd
  • 2003-07-16 23:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Göran Bolinder
Det får nog tyvärr bli en annan gång, eftersom barnen bör vara i säng vid 8-tiden i Lund om de inte skall bli väldigt kinkiga. Ett par dagar med farmor, pappas moster och fullt ös tar på de små krafterna...

Jag tror inte vi är släkt... Det finns fler Bolinder än man tror - en sökning på privatpersoner hos Eniro ger runt 250 stycken. Då är det ändå bara de som står registrerade på något telefonabonnemang... Själv har jag bara varit Bolinder sedan 1999 då jag drabbades av giftermål.

/Göran

Så du vill inte Ha kaffe då.?
Säffle lär ju ha bra kaffe:)

  • Oregistrerad
  • 2003-07-17 09:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Priset vet jag inte men kan ta reda på det. Skulle tro runt 200´

Och 4-5mil till malmoe???
Låter ju som om man skulle packa kappsäcken
Kan du inte fota lite inne o ute och skicka över?
Intresserad m.a.o.

  • Avstängd
  • 2003-07-17 12:51

Till de som är seriöst intresserade så har jag fått fram telnr. till den som skall sälja huset.

Maila mig så tar jag kontakt.

Medd knappen längst ner.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Göran Bolinder
Själv har jag bara varit Bolinder sedan 1999 då jag drabbades av giftermål.

Det där låter som en icke-populär sak att säga till den bättre hälften

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Det där låter som en icke-populär sak att säga till den bättre hälften

Det är ingen fara... Tror jag Vi hade en diskussion om namnfrågan som lät ungefär så här:

"Det är ju trevligt om vi har samma efternamn, men jag tänker aldrig heta Svensson!"

Sedan var den diskussionen över...

/Göran, som saknade Pirre hållandes en skylt med "Välkommen till Skåne Tranås" i korsningen vid kiosken när jag passerade vid 19.40... OK, jag vet att jag sade 19, men en timmes marginal måste man väl ha?

  • Avstängd
  • 2003-07-17 23:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Göran Bolinder
Det är ingen fara... Tror jag Vi hade en diskussion om namnfrågan som lät ungefär så här:

"Det är ju trevligt om vi har samma efternamn, men jag tänker aldrig heta Svensson!"

Sedan var den diskussionen över...

/Göran, som saknade Pirre hållandes en skylt med "Välkommen till Skåne Tranås" i korsningen vid kiosken när jag passerade vid 19.40... OK, jag vet att jag sade 19, men en timmes marginal måste man väl ha?

19.40 var jag i trädgården på Brummers och blev påtvingad en pilsner.
Hade du stannat vid kiosken och frågat Björn så hade han talat om för dig vart jag var. 20.28 var jag vid kiosken.
Eftersom du körde så kanske du inte såg neonskylten jag tillverkade "99macmedlem välkommen till Skåne-Tranås". Mitt hus är det andra från kiosken. Men ta en titt nästa gång

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-18 00:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
För er som inte varit i min/vår by.

http://homepage.mac.com/piergoransson/PhotoAlbum1.html

Kolla alla länkar.

För er som varit på länken tidigare tryck refresh:)

Ohh.. jag vill oxo ha 28m smörgåstårta, 2 meter till frukost, 3 till middag och sen småäta ett par decimeter lite då och då

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-07-18 08:50

Pirre, din meddelandebox här på 99mac är full, rensa. Jag kommer ju inte fram!

Är intresserad av att komma i kontakt med säljaren.

--Khedron
08-6080727
070-2991600

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-07-22 06:20

(Alltså, Pirre, nu går det inte att skicka privata meddelande alls till dig tydligen. Vad har jag gjort för ont? )

Hur som, tyvärr har min fästmö fått kalla fötter och med stor sorg i hjärtat måste jag dra tillbaka mitt intresse för huset ifråga. Vem det än är som redan lagt ett bud önskar jag personen ifråga lycka till.

1
Bevaka tråden