Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej hitta domänfil för iweb, har redan testat library- application support

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

har köpt en ny macbook och vill föra över min hemsida jag gjort i iweb. Problemet är att när jag tar själva filen som jag har sparat (hemsidor.sites2 står det i filnamnet) så öppnar den nya datorn iweb men skapar en ny hemsida. Jag kan inte hitta den här domänfilen som jag förstått att man ska leta efter, i library och sedan application support finns det inte ens en mapp som heter iweb. Hur ska jag kunna föra över filen jag har för att kunna få över hemsidan till den nya datorn?

Hade varit väldigt tacksam för hjälp då det är viktigt att det inte går något förlorat.

Tack på förhand!

Markera din .sites2-fil, högerklicka, välj DUPLICERA.

Du skal INTE jobba på en originalfil, det kan gå illa.

Högerklicka på KOPIAN .sites2-filen, välj visa innehåll.se om du kan hitta ngt inne i "klumpen".

Tack för ditt snabba svar, hittade något som hette iwebdrop och det funkade direkt. Har en sista fråga om någon kan hjälpa mig med det.. hur splittar jag två hemsidor som ligger i samma fil till att ligga på två separata filer?

Problem 1 avklarat, sista kvar.. Hur splittar jag två hemsidor som ligger på samma domänfil i iweb?

Som titeln säger, jag har nu lyckats öppna iwebfilen men där har jag två olika hemsidor. Nu ska jag sluta där jag jobbar och de andra behöver varsin fil med deras respektive hemsida på.

Hur gör jag för att dela upp de två hemsidorna till två separata filer?

Har läst på nätet och letat och provat saker innan jag skrev här så det är därför jag skriver, inte för att jag är lat men förstår bara inte.

Tack på förhand

Ursprungligen av chrisakbas:

...Har läst på nätet och letat och provat saker innan jag skrev här...

Du får gärna berätta vilka sidor du har läst, och vilka saker du har provat.

Annars är risken överhängande att du blir hänvisad till just de sidorna och sakerna här också. Och det är bara slöseri med tid - både för dig och oss.

Oj... nu tar jag för givet att du har två hemsidor i samma .sitesfil, hoppas jag inte har fel...

iWeb är ngt för hempulare och folk som vill göra en enkel hemsida.
Det är bl a därför som hela hemsidan/hemsidorna läggs i en "klump", man skall slippa bry sig.

Du kan ju prova med att ta ett par kopior. Gör flera...

Sedan har du A+B och rensa bort allt om B ur den ena.... allt om A i den andra

Nu borde du sitta med två sites-filer med olika innehåll

Detta görs redan automatiskt om du har två olika konton, du en och frugan en annan.
Då får var och en en egen .sites-fil... det är förmodligen så det är tänkt.

iWeb börjar bli lite överspelat, det har väl inte uppdaterats på åratal.

Har du kollat på rrealmacsoftware.com 's hemsida? Rapidveawer är väldigt bra, likt iWeb och hanterar t ex skins/plugins osv.
Kostar inte mer än 300:-

Nu blev det rörigt.

Det räcker med 1 tråd för ämnet, inlägg #4 och #5 (#5 svar på #4) från en annan egen tråd.

Mvh

1
Bevaka tråden