Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk chassi USB 3 2.5"

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har tips på ett USB 3 chassi 2.5" som fungerar med Mountain Lion. Tar emot alla förslag. Har letat som bara den men det verkar som om flera chassin enbart funkar med Windows?! Tyvärr sitter jag på ett sådant som funkar med USB 2 men inte med USB 3 på Mountain Lion. On någon mot förmodan har hittat ett Thunderbolt chassi så tar jag tacksam emot info om även det.

Varför skulle vissa chassin endast fungera med Windows? Aldrig hört talas om.

Jag har ett chassi som kommer från inLine nu som inte fungerar med USB 3 på min iMac. Det kräver ngn drivrutin och är endast helt kompatibelt med Windows. Går bra att köra med USB 2 men jag får inte ens kontakt med hårddisken om jag stoppar i det i USB 3.... Har sett att det står på produkt beskrivningen på flera andra chassin att de endast fungerar med Windows.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-23 19:32
Ursprungligen av Mikael Gustafsson:

Jag har ett chassi som kommer från inLine nu som inte fungerar med USB 3 på min iMac. Det kräver ngn drivrutin och är endast helt kompatibelt med Windows. Går bra att köra med USB 2 men jag får inte ens kontakt med hårddisken om jag stoppar i det i USB 3.... Har sett att det står på produkt beskrivningen på flera andra chassin att de endast fungerar med Windows.

Själva USB-lådorna funkar ihop med OSX om du formaterar hårdiskarna rätt, det är bara vissa medföljande program som endast fungerar med Windows.

Du har nog helt rätt är nog jag som fått en konstig låda för den funkar inte som den ska med USB 3.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-23 19:56
Ursprungligen av Mikael Gustafsson:

Du har nog helt rätt är nog jag som fått en konstig låda för den funkar inte som den ska med USB 3.

Har du använt rätt kabel?

Jag har använt den som följde med och vad jag kan förstå så skall den vara USB 3 kompatibel. Det är väl ngt billigt PC skit jag köpt. Har dock efter mycket pusslande nu fått den att komma upp på skrivbordet i alla fall men lampan på chassit skall vara grön står det när det är USB 3 men min är gulröd. Röd är den vid USB 2 och det stämmer. Kommer då i alla fall åt disken nu )

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-23 20:10
Ursprungligen av Mikael Gustafsson:

Jag har använt den som följde med och vad jag kan förstå så skall den vara USB 3 kompatibel. Det är väl ngt billigt PC skit jag köpt. Har dock efter mycket pusslande nu fått den att komma upp på skrivbordet i alla fall men lampan på chassit skall vara grön står det när det är USB 3 men min är gulröd. Röd är den vid USB 2 och det stämmer. Kommer då i alla fall åt disken nu )

Vilken dator har du?

Har en ny iMac 2012 och den har USB 3

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-23 20:21
Ursprungligen av Mikael Gustafsson:

Har en ny iMac 2012 och den har USB 3

Du använder ingen hub?

Nix har stoppat kabeln direkt i datorn.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-23 20:27
Ursprungligen av Mikael Gustafsson:

Nix har stoppat kabeln direkt i datorn.

Tror nog ändå det är kabeln det hänger på. Kanske följde det med fel kabel eller så kanske den är defekt. Eller så är det fel på lådans eller iMacens kretsar.
Har du provat med de andra uttagen i iMacen?

Har provat alla uttagen. Hur sjutton vet man om iMacens kretsar är kassa... Det vore ju störttrist. Lådan kan jag leva med. Får kanske köpa ett USB 3 minne och se vad den gör med det.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-23 20:41
Ursprungligen av Mikael Gustafsson:

Har provat alla uttagen. Hur sjutton vet man om iMacens kretsar är kassa... Det vore ju störttrist. Lådan kan jag leva med. Får kanske köpa ett USB 3 minne och se vad den gör med det.

Tror inte det är fel på iMacen men har du något annat inkopplat på iMacens USB-uttag? Samtidigt som du kopplat in disken?

Japp har en USB 2 disk och mina högtalare men tror du det skulle störa? Jag skall testa senare. Tack för visat intresse och God Jul på dig!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-23 20:52
Ursprungligen av Mikael Gustafsson:

Japp har en USB 2 disk och mina högtalare men tror du det skulle störa? Jag skall testa senare. Tack för visat intresse och God Jul på dig!

Ja det kan spela roll USB enheter kan reservera bandbredd som gör att andra enheter inte får full bandbredd. Hoppas det löser sig och God Jul själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-24 15:59

Jag köpte detta kabinett från webhallen till min SSD, funkar kalas. Då har jag andra usb inheter inkopplade iofs inte HDD men annat bös.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-29 22:43
Ursprungligen av crayzee:

Jag köpte detta kabinett från webhallen till min SSD, funkar kalas. Då har jag andra usb inheter inkopplade iofs inte HDD men annat bös.

Hej!
Har samma och det fungerar utmärkt, har en intel ssd ( Intel Intern SSD 330 Series 240GB SATA III 2.5" (SSDSC2CT240A3K5) - Reseller - WEBHALLEN.com )
Körde ett test med "Blackmagic Disk Speed Test" och fick runt 200 MB/s i läs och skrivhastighet. Är detta bra?
I denna tråden får långt över 300, dock med annan config och hd. :
2012 Mini 2.6 Internal SSD and USB3 External SSD speed test - MacRumors Forums

1
Bevaka tråden