Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undvik G-Technology Raid

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-12-28 18:33

Det borde kanske synas tydligare att det är en krönika och inte en nyhetsartikel. Det är ju en viss skillnad.

Ursprungligen av Ljung:

Det borde kanske synas tydligare att det är en krönika och inte en nyhetsartikel. Det är ju en viss skillnad.

Det första ordet i ingressen är "KRÖNIKA". Men vi kommer att göra det ännu tydligare i nästa version av 99mac så det omöjligen kan missas.

  • Medlem
  • 2012-12-28 18:38
Ursprungligen av Joacim Melin:

Det första ordet i ingressen är "KRÖNIKA". Men vi kommer att göra det ännu tydligare i nästa version av 99mac så det omöjligen kan missas.

Det blir bra. Det lilla ordet i ingressen är lätta att missa, och särskilt om man inte vet vad en krönika är och vad som skiljer en sådan från en nyhetsartikel.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-12-28 19:23
Ursprungligen av Joacim Melin:

Det första ordet i ingressen är "KRÖNIKA". Men vi kommer att göra det ännu tydligare i nästa version av 99mac så det omöjligen kan missas.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Läs hela artikeln här: länk

Min fetning ovan.

Måhända kommer nästa version av 99mac göra eventuella problem lösta.

Med en modifierad rubrik, typ ”Undvik att begära för mycket av G-Technology Raid” kanske alla parter skulle vara nöjda.

Eller?

"Läs hela artikeln..." skapas automatiskt av systemet.

Feedback i feedback.

Ursprungligen av filuren:

Min fetning ovan.

Måhända kommer nästa version av 99mac göra eventuella problem lösta.

Med en modifierad rubrik, typ ”Undvik att begära för mycket av G-Technology Raid” kanske alla parter skulle vara nöjda.

Eller?

Det nedre citatet skapas automatiskt när vi lägger upp en artikel på sajten. Läser man texten från början även när man klickat sig in på den så syns det om det är ett test, ett reportage, återblick eller krönika.

Hela det här systemet med att forum och artikelsystem är ett och samma är som sagt något som försvinner i nya versionen av 99mac och ingen är gladare än vi för det.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-12-28 19:46

Okej. Min viktigaste poäng var, att din text var bra. Att det är bra att du varnar andra användare att missbedöma en produkt. Alltså det som brödtexten sade, men som rubriken missade.

Hey, vi kan alla komma hem med krusig persilja då det egentligen skulle varit bladpersilja.

Edit: inlägget skrivet innan jag såg inlägg #33.

Ursprungligen av filuren:

Med en modifierad rubrik, typ ”Undvik att begära för mycket av G-Technology Raid” kanske alla parter skulle vara nöjda.
Eller?

Det är en intressant poäng.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-12-28 20:22

Det är givetvis helt ok att varna för produkter med tvivelaktig standard. Förtroendet från mig som läser och från seriösa tillverkare ökar enbart tack vare det. Det finns tillräckligt med tidningar/bloggar där ute som enbart skriver för att få gratisprylar och då bara lovordar eller skriver blaj.

Den enda kommentaren är att i ett läge där man har problem med en produkt och planerar att dizza den kan man låta tillverkaren/generalagenten yttra sig.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-05 15:51
Ursprungligen av Joacim Melin:

Stämmer fint - Hitachi köpte IBM:s hårddisktillverkning om jag inte är helt ute och cyklar. De diskarna har verkligen inte blivit bättre med åren heller.

?Om vi backar tiden till 2001 då var det enl min dåvarande IT-avdelning bara IBM-diskar som gällde. Sedan köpte Hitachi loss tillverkningen av dessa. Har gått i gamla spår och trott att IBM-diskar är bra och därmed även Hitachi. Vilka märken/modeller gäller idag om de ska användas RAID-kopplade i NAS?

Ursprungligen av mac+:

?Om vi backar tiden till 2001 då var det enl min dåvarande IT-avdelning bara IBM-diskar som gällde. Sedan köpte Hitachi loss tillverkningen av dessa. Har gått i gamla spår och trott att IBM-diskar är bra och därmed även Hitachi. Vilka märken/modeller gäller idag om de ska användas RAID-kopplade i NAS?

Jag kör mycket Western Digital-diskar. Andra har beondskat dessa diskar men för mig har de fungerat bra. Seagate fungerar bra också.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-05 16:29
Ursprungligen av Joacim Melin:

Jag kör mycket Western Digital-diskar. Andra har beondskat dessa diskar men för mig har de fungerat bra. Seagate fungerar bra också.

?Då är vi två som kör WD, för jag fyllde min senaste NAS med dessa. Övervägde Hitachi men valde inte fel.

Ursprungligen av mac+:

?Då är vi två som kör WD, för jag fyllde min senaste NAS med dessa. Övervägde Hitachi men valde inte fel.

Det finns nog inte så mycket rätt eller fler när det gäller hårddiskar längre, även om just Hitachi är ett märke jag gärna undviker på grund av återkommande problem (eller otur). Andra har säkerligen upplevt raka motsatsen.

Bevaka tråden