Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sorteringsproblem i Adressboken vid listutskrift

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker hjälpa en vän som vill ha alla adresserna som finns i Adressboken (Kontakter) utskrivna i listform, dvs. Stil: Listor.

Men sorteringen verkar vara huller om buller… de övriga stilarna: Adressetiketer, Kuvert, Fickadressbok är sorteringen helt OK. Det är bara vid Listor som det är huller om buller. Det spelar ingen roll vilka attribut jag än väljer, den förblir huller om buller. Jag kunde inte hjälpa min vän. Jag har exakt samma problem på min dator. Genom att använda zooma glidknappen kunde jag zooma in och se personernas namn.

Verkar klart vara en allvarlig konstig bugg någonstans i Adressboken. Är jag och min vän ensam om detta.

Ni kanske vet några knep så att trots allt kan få den sorterad?

Min dator:
Dator: MBP 17" thunderbolt 2.66 GHz Intel Core i7
Mac OS X 10.8.2 (12C60)
Adressbok (Kontakter): 7.1 (1167)

Senast redigerat 2012-12-28 19:57
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-28 19:32

Jag har en MBP 17" 2.66 GHz Intel Core i7
Mac OSX 10.7.5
Adressbok 6.1.3

Allt funkar klockrent!
Vet att det inte hjälper dig, men kanske är det Mountain Lion som spökar.

Ursprungligen av Gnulia:

Jag har en MBP 17" 2.66 GHz Intel Core i7
Mac OSX 10.7.5
Adressbok 6.1.3

Allt funkar klockrent!
Vet att det inte hjälper dig, men kanske är det Mountain Lion som spökar.

Tack för ditt svar, Gnulia!

Ja, kanske är det Mountain Lion som spökar…

Kanske någon annan Mountain Lion användare kan testa om det är ett problem i Mountain Lion?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-12-28 20:34

Jag ser samma fel som dig, ingen som helst ordning, vare sig förnamn, efternamn eller telefonnummer. (OS X 10.8.2)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-12-28 22:41

Jag har tidigare använt ett gmail-konto som hjälpmedel, synkat adresboken med Gmail och exporterat som en CSV-fil från Gmail.
CSV-filen kan du sedan öppna i ett kalkylprogram och sortera som du önskar för utskrift.

Ursprungligen av mattiL:

Jag har tidigare använt ett gmail-konto som hjälpmedel, synkat adresboken med Gmail och exporterat som en CSV-fil från Gmail.
CSV-filen kan du sedan öppna i ett kalkylprogram och sortera som du önskar för utskrift.

Tack mattiL, för din rapport (föregående inlägg) och ditt förslag att kringgå problemet. Jag skall vidarebefordra ditt tips till min vän!

Hoppas detta problem är fixat med den ej släppta OS X 10.8.3. Kan någon "developer" undersöka detta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-15 14:17

Jag har samma bekymmer
Tycker det borde gå utan att synka med Gmail ... känns lite bökigt.

Nån som vet om det hänt något? Kan man feedbacka detta till apple på nåt bra sätt. Jag har inte hittat nåt bra ställe

Macbook Air i7
10.8.2
Kontakter 7.1

1
Bevaka tråden