Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda Fjärrskiva, kringå kopieringsskydd?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Försöker använda Fjärrskiva, ska konvertera en DVD-skiva för att använda med AppleTV, från min MacBook till min iMac (har plockat bort DVD-spelaren).
Det fungerar dock inte, jag får inte upp Fjärrskiva i Finder på iMacen. Jag antar att detta beror på att kopieringsskyddade DVD-filmer inte ska fungera. Går det att gå förbi denna spärr på något sätt?

Kör 10.6.8 på Macbook (den med DVD) och 10.8.2 på iMacen.

Mvh

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-19 09:44

Och du har valt i inställningarna på din MacBook att du ska dela ut den?
Om du sätter i en annan skiva (installationsskivan t ex)?

  • Medlem
  • 2012-12-21 19:44

För att göra skivan till en fil kan du använda DVD ripper pro.

Sedan sparar du filen i den mapp som du delar ut. Klart

Ursprungligen av kenjon:

Och du har valt i inställningarna på din MacBook att du ska dela ut den?
Om du sätter i en annan skiva (installationsskivan t ex)?

Det verkar som att det inte finns något alternativ för att dela ut DVD-läsaren från iMacen, så jag kan alltså inte välja det alternativet i Delning. Men ska man behöva det när det är macbooken som ska delas ut?

Ursprungligen av MP:

För att göra skivan till en fil kan du använda DVD ripper pro.

Sedan sparar du filen i den mapp som du delar ut. Klart

Tackar, det är dock själva grejen, jag vill rippa skivan på min (mycket) snabbare iMac!

  • Medlem
  • 2012-12-27 00:39
Ursprungligen av blackheim:

Det verkar som att det inte finns något alternativ för att dela ut DVD-läsaren från iMacen, så jag kan alltså inte välja det alternativet i Delning. Men ska man behöva det när det är macbooken som ska delas ut?

Tackar, det är dock själva grejen, jag vill rippa skivan på min (mycket) snabbare iMac!

Bara för att vara kristallklar. DVD ripper pro är ett program. Du rippar alltså med din hypersnabba iMac

Ursprungligen av MP:

Bara för att vara kristallklar. DVD ripper pro är ett program. Du rippar alltså med din hypersnabba iMac

Jag förstår, men först och främst måste jag få iMacen att hitta macbookens DVD-spelare. Men jag ska kolla upp ditt program, har bara kört med Handbrake förut! Finns det några fördelar med Ripper Pro?

  • Medlem
  • 2012-12-27 10:39

Kör du trådlöst mellan burkarna eller med kabel? Kör du trådlöst spelar det ingen roll hur snabb iMac:en är eftersom det är det trådlösa nätverket som sätter begränsningarna.

1
Bevaka tråden