Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tweetbot: en twitterklient för 149 kronor

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Trevlig artikel!

Är Echofon den bästa (subjektivt förstås, men ändå) för iOS?

Ursprungligen av keptang:

Trevlig artikel!

Är Echofon den bästa (subjektivt förstås, men ändå) för iOS?

Jag föredrar Tweetbot på iOS också. Använder det i iPaden iaf, kollar sällan Twitter på iPhone, så smått.

Ursprungligen av keptang:

Trevlig artikel!

Är Echofon den bästa (subjektivt förstås, men ändå) för iOS?

Jag har alltid gillat Echofon på iOS men då jag vill kunna synka lästa/olästa tweets mellan iPhone, iPad och Mac så har jag valt att helt gå över till Tweetbot på samtliga plattformar. Hade gärna fortsatt använda Echofon men deras synkronisering mellan olika enheter har aldrig fungerat bra och deras olika applikationer har ofta dragits med buggar av olika slag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-06 12:20

Jag köpte den och begärde senare pengarna tillbaka. Det är en klient som inte fungerar alls med den enda riktigt basala funktionen om man använder iPhone/iPad - iCloud-synk.

Fullkomligt värdelöst. Den fungerar inte alls.

När jag första gången testade Tweetbot på iOS önskade jag att den fanns på OS X. Det tog ett tag men sedan kom den.
Synkar mot iCloud gör den, men det måste ställas in.

I min mening finns ingen bättre twitterklient på iOS/OSX. Värd alla sina pengar, speciellt för Mute funktionen.
Hur underbart är det inte att mute:a alla hasttags som har med sport att göra? Forever. Yummy.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-06 14:45
Ursprungligen av Mattias Hedman:

När jag första gången testade Tweetbot på iOS önskade jag att den fanns på OS X. Det tog ett tag men sedan kom den.
Synkar mot iCloud gör den, men det måste ställas in.

I min mening finns ingen bättre twitterklient på iOS/OSX. Värd alla sina pengar, speciellt för Mute funktionen.
Hur underbart är det inte att mute:a alla hasttags som har med sport att göra? Forever. Yummy.

Det är inställt hos mig, funkar trots det helt värdelöst.

Sedan har vi detta med multitouch i appen, fungerar inte alls hos mig.

Ursprungligen av zinned:

Det är inställt hos mig, funkar trots det helt värdelöst.

Sedan har vi detta med multitouch i appen, fungerar inte alls hos mig.

Har du aktiverat dokument & data sync i dina inställningar för iCloud?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-07 21:53
Ursprungligen av Scuderia-F1:

Har du aktiverat dokument & data sync i dina inställningar för iCloud?

Givetvis, funkar knappt hur som. Lika bedrövligt är det med multitouch som de skryter om. Värdelöst.

Tycker Tweetbot är överlägset bäst på iOS. iCloud-synken funkar prima mellan iOS-enheter. OS X-versionen har jag inte direkt provat, använder inte Twitter på Macen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-11-06 17:20

Jag stör mig mest att scrollen på tweetbot för mac inte är så mjuk som när man scrollar på en webbsida i safari, eller twitters officiella klient. Men annars bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-06 20:12

ÄR inte särskilt nöjd med Tweetbot för OS X. Dels får jag inte synken att fungera och dels hackar det lite när man scrollar. Till sist ser man inte RT och nya följare i appen. Inte värt 149 kr. Inte 49 heller. Kanske 29...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-06 21:57

Är folk lika beredd att betala 149:- för en Facebook app?

Ursprungligen av lappen71:

Är folk lika beredd att betala 149:- för en Facebook app?

Tror jag inte. Imo har FB lyckats rätt bra med sin app.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-06 22:05
Ursprungligen av barbapappa_86:

Tror jag inte. Imo har FB lyckats rätt bra med sin app.

Så anledningen till att Tweetbot kostar så mycket är för att andra inte lyckats med att skapa en bra app?

Och nej FB appen är inte bra

Ursprungligen av lappen71:

Så anledningen till att Tweetbot kostar så mycket är för att andra inte lyckats med att skapa en bra app?

Möjligt.

Ursprungligen av lappen71:

Och nej FB appen är inte bra

Tycker den blev rätt bra sedan de gick ifrån HTML5 tidigare i år.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-07 19:37

Tweetbot 1.01 finns nu tillgänglig i App Store.

Jag sköter Twitter åt många olika använder och tycker detta verktyg är fantastiskt. Lätt att byta mellan konton och skriva. Värt varenda krona. Däremot är Iphoneappen inte alls lika bra.

Bytte från Twitbird Pro (ios) till Tweetboti somras och testade även MacOSX-versionen när den var alfa- och betaversion. Skaffade en skarp version någon vecka efter att den släpptes nu i höstas och är mycket nöjd med mina val (ios och osx) av twitterklient.

Visst, 149:- är dyrt för en app där det finns gratisalternativ till, men den är IMHO värd varenda krona. Twitters egna appar är riktigt usla i jämförelse (min upplevelse senast jag testade dem).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-27 12:08

Jag kör med Tweetbot på både datorn och iPhone och är väldigt förtjust i programmet, snyggt gränssnitt och synkning som fungerar bra. Sen gillar jag enkelheten i att kunna följa konversationer, märka tweets, söka o.s.v. Tycker det är värt kostnaden både på OS X och iOS.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-27 16:18
Ursprungligen av stile:

[...] och synkning som fungerar bra. [...]

Detta tycker jag är den direkta dealbreakern med Tweetbot för Mac, att synken inte fungerar. För mig, och jag säger för mig, fungerar den inte alls utan platsen i timelinen man var på senast stämmer aldrig om man läser på Mac-klienten och sedan går till iOS-klienten eller tvärt om.

Har du några tips på hur man kan lösa detta problemet så kan jag tänka mig att köpa programmet igen. Som det är nu begärde jag pengarna tillbaka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-27 17:58
Ursprungligen av zinned:

Detta tycker jag är den direkta dealbreakern med Tweetbot för Mac, att synken inte fungerar. För mig, och jag säger för mig, fungerar den inte alls utan platsen i timelinen man var på senast stämmer aldrig om man läser på Mac-klienten och sedan går till iOS-klienten eller tvärt om.

Har du några tips på hur man kan lösa detta problemet så kan jag tänka mig att köpa programmet igen. Som det är nu begärde jag pengarna tillbaka.

Hm, jag har synken via iCloud och det funkar bra både via OS X - iOS och tvärtom. Även andra verkar ha problem (enligt tråden) men för mig funkar det som det ska. Har tyvärr inget råd men om synken inte hade funkat för mig hade jag blivit irriterad, det är precis som du skriver en dealbreaker.

Synkningen fungerar verkligen när den vill det. Och verkligen inte när den har annat för sig. Jag kör synk via iCloud och funderar på om det är det som är boven i dramat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-27 17:27
Ursprungligen av Joacim Melin:

Synkningen fungerar verkligen när den vill det. Och verkligen inte när den har annat för sig. Jag kör synk via iCloud och funderar på om det är det som är boven i dramat.

Jag kör också synken via iCloud, vilket jag personligen anser bör vara det bästa. Grejen är den att synk mellan :

iPhone <-> iPad = Fungerar perfekt
iPad <-> iPhone = Fungerar perfekt
iPad, iPhone <-> Mac = Fungerar inte
Mac <-> iPad, iPhone = Fungerar inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-27 17:29

Synk mellan iOS och OS X fungerar nästan aldrig. Mellan iOS fungerar det nästan alltid. Så jag ser gärna att om någon vet hur man får iOS och OS X att synka att de skriver några rader.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-12-27 17:53
Ursprungligen av xms67:

Synk mellan iOS och OS X fungerar nästan aldrig. Mellan iOS fungerar det nästan alltid. Så jag ser gärna att om någon vet hur man får iOS och OS X att synka att de skriver några rader.

Har du provat Tweetmarker? Fungerar så gott som alltid för mig mellan iOS och OS X.

För mig synkar det bara mellan Mac & iPad, min iPhone synkar inte med vare sig iPad eller Mac. Enligt Tapbots så ska detta problem med synk ordnas med en omfattande uppdatering av aplarna, fick dock inget besked om NÄR detta skulle ske.

1
Bevaka tråden