Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes badboll hela tider

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har:

MacPro 2009 32 Gb Ram
SSD disc på 480 Gb
MacOs 10,8,2
iTunes 11,01
120.387 låtar i iTunes

Fråga:
Hur många låtar orkar egentligen iTunes med?
Kan man optimera iTunes på något sätt?
Finns det någon alternativ spelare som är snabbare för ett stort bibliotek?

God Jul
Micke

Senast redigerat 2012-12-25 11:35
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-24 22:51

God Jul på dig själv har du städat och optimerat datorn/disken på sistone? Vilka andra program har du igång?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-12-24 23:22

SSD'n behöver normalt inte (ska inte) optimeras.

120k låtar, har du laddat ner hela internet till jul?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-25 00:09
Ursprungligen av Micke Flink:

Hur många låtar orkar egentligen iTunes med?

Det är nog obegränsat. I iTunes 2 fanns en begränsning på 32.000 låtar men det är längesen och gäller inte från version 3. Har badbollarna kommit nu och är det bara i iTunes?

Helt nyinstallerad 10,8 med en helt ny disk, men biblioteket har jag exporterat från förra installationen. badbollen
har funnits där länge i den gamla installationen. OBS en helt clean installation på den ny disken. Inga problem med andra
program, samma problem även om jag enbart kör iTunes.
Jobbar som "DJ"

Micke

Har 110 000 låtar, det mesta i lossless men även mp3, och inga som helst badbollsproblem. Hela biblioteket på en ssd-accelererad Drobo 5D. Kör Mac Mini 2012 med ssd, OSX 10.8.2 och iTunes 11.1.

Har 110 000 låtar, det mesta i lossless men även mp3, och inga som helst badbollsproblem. Hela biblioteket på en ssd-accelererad Drobo 5D. Kör Mac Mini 2012 med ssd, OSX 10.8.2 och iTunes 11.1.

Hur har du byggt upp ditt bibliotek? själv använder jag mappar med väldigt många undermappar.

Det kan du ju vara förklaringen. Jag indexerar endast utifrån iTunes eget system vilket alltså ger albummappar inuti artistmappar.

1
Bevaka tråden