Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples nya G5-reklamfilm visades inatt

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apples nya reklamfilm för Power Macintosh G5 har nu börjat visas i USA på MTV och CNBC.

Se filmen och kommentera! Filmen är kodad i Mpeg4/Quicktime.

Visa mig "Power Macintosh G5 - blown away"

Har inte bestämt mig än om jag gillar el ej. De som haft en G4 MDD kan säkert tänka sig att vindtrycket kommer från fläktarna - vilket ju inte är fallet med G5an

  • Oregistrerad
  • 2003-07-16 10:14

Om jag ska vara uppriktig så tyckte jag att den inte var något vidare...

  • Oregistrerad
  • 2003-07-16 10:23

Vet inte om jag tycker den är så bra.. är säkert bättre i ett större format. MEN det bör väl rimligvis betyda att dom är redo att skeppa i lite större omfattning, hoppas jag iaf.

Borde väl dyka upp här senare

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-07-16 10:48

Buuu.

Den var ju riktigt lam. B-produktion. Långt ifrån samma klass som tidigare Apple-reklamer. Är den verkligen äkta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 11:04

Den var rätt lam tycker jag.
Inget sting, ingen humor.
*tummen ned*

  • Oregistrerad
  • 2003-07-16 11:05

Fler än jag som kom att tänka på ... Hulk?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 11:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av zink
Fler än jag som kom att tänka på ... Hulk?

Ja, det gjorde jag med!
Det var helt klart lite av samma känsla.
Det kanske är det de försöker spela på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 11:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av hugin
Buuu.

Den var ju riktigt lam. B-produktion. Långt ifrån samma klass som tidigare Apple-reklamer. Är den verkligen äkta?

Tja, den är väl ingenting att spara på :rolleyes:
Rakt på sak i alla fall (att världens snabbaste dator kommer från Apple har ju aldrig varit direkt självklart...)

Dålig för att vara Apple, men överträffar som vanligt Microsoftreklam typ "the world at your fingertips" och liknande blaj

Edit: den nya (?) Powerbook G4-reklamen däremot håller min humornivå!

Senast redigerat 2003-07-16 11:55
  • Oregistrerad
  • 2003-07-16 11:48

Godkänd, dock inte i närheten av klassikerna.
Sen är jag lite tveksam till hela det där med att pusha så mycket för att det skulle vara "världens snabbaste persondator".
För mig känns det inte riktigt bevisat ännu.
Saknade den subtila humorn som fanns i tex. Big and small.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-07-16 11:53

inte alls lika stilfull som deras andra reklamfilmer...

och väldigt amerikansk...

hmm....men ändå...rätt kul...iaf snyggt gjord.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-16 11:58

Här är en aningen större version.
http://homepage.mac.com/freg3000/.Movies/G5.mp4

Kul dock att det är Jeff Goldblum som står för speakerrösten igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 13:14

Den bäst reklamen hittills måste jag säga är iMac TFT:n. Rolig och visar något som inte många datorer har - att iMacen har enorm karaktär

Thinkdifferent med seinfeld som speaker var också en höjdare, men den promotade ju inte en produkt så det är lite svårt att jämföra den med de andra.

Jag tycker G5 reklamen var ganska bra. Visst har Apple haft bättre idéer, men denna är klart godkänd i min bok.

De måste pusha för "the worlds fastest personal computer" eftersom det varit allmänt känt att de halkat efter med G4:an.

Instämmer med övriga inlägg att denna reklamfilm kanske inte var av det mest originella slaget. Jag funderade i ett ögonblick över om det var första april, men så är de ju uppenbarligen inte så ett skämt kan det ju inte vara.

I mina ögon är det märkligt att de framhäver "the world's fastest personal computer". Vilken PC-användare har inte hört det innan? "G3, up to twice as fast...", "the entire notebook industry has just been flattened by a computer with a chip that's up to twice as fast..". Tänkbara "switchers" kommer bara att skaka på huvudet eftersom Macen, åtminstone i deras ögon, aldrig varit snabbast tidigare. Bättre hade väl varit att framhäva att det är den första persondatorn med en 64-bitarsprocessor? De hade kanske fått en del att tänka om.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-07-16 14:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan99
Instämmer med övriga inlägg att denna reklamfilm kanske inte var av det mest originella slaget. Jag funderade i ett ögonblick över om det var första april, men så är de ju uppenbarligen inte så ett skämt kan det ju inte vara.

I mina ögon är det märkligt att de framhäver "the world's fastest personal computer". Vilken PC-användare har inte hört det innan? "G3, up to twice as fast...", "the entire notebook industry has just been flattened by a computer with a chip that's up to twice as fast..". Tänkbara "switchers" kommer bara att skaka på huvudet eftersom Macen, åtminstone i deras ögon, aldrig varit snabbast tidigare. Bättre hade väl varit att framhäva att det är den första persondatorn med en 64-bitarsprocessor? De hade kanske fått en del att tänka om.

Vilket iofs rimmar dåligt med vår kollektiva kritik mot för möe teknisksnack... folk vill ha snabba båtar, bilar, kvinnor (öh?) samt datorer...

vänligen
/P

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Apples nya reklamfilm för Power Macintosh G5 har nu börjat visas i USA på MTV och CNBC.

Se filmen och kommentera! Filmen är kodad i Mpeg4/Quicktime.

Visa mig "Power Macintosh G5 - blown away"

när jag klickar på dena länk så får jag detta medelande

Not Found
What are you trying to do, hack me?

Requested URL: (none)
Visitor's IP address: 213.64.231.48

vad är detta nu

mvh kalle

Jag gillade den!

Hanibal, det hände mig också, men det finns en annan länk längre ner på sidan som funkade på dator. Johan Nilssons inlägg.

Citat:

Skrevs ursprungligen av hanibal
när jag klickar på dena länk så får jag detta medelande

Not Found
What are you trying to do, hack me?

Requested URL: (none)
Visitor's IP address: 213.64.231.48

vad är detta nu

mvh kalle

Testa denna länk:

http://homepage.mac.com/freg3000/.Movies/G5.mp4

  • Oregistrerad
  • 2003-07-17 09:46

Nu har Apple lagt upp den.
http://www.apple.com/hardware/ads/g5/

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-18 01:51

Diggar det sista ljudet i Filmen!

  • Medlem
  • 2003-07-18 14:51

Så dålig är den inte jag tycker att den är cool.Sämre har jag sett från Apple

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-07-18 15:32

Den är finemang, och visst har den en "toutch" av gamla hederliga 1984-rullen, om ni minns den...

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-18 15:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av MatsB
Den är finemang, och visst har den en "toutch" av gamla hederliga 1984-rullen, om ni minns den...

Diggar den skarpt... hoppas få se den på någon teve kanal sknart... Snyggt filmat och *morret* i slutet låter som en Panther!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-18 16:09

Jag tycker reklamfilmen känns bättre nu när jag såg den igen i Apples högkvalitativa format.
På en riktig tv blir säkert känslan ännu bättre.
Apple gör sällan något rejält misstag.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan99
Instämmer med övriga inlägg att denna reklamfilm kanske inte var av det mest originella slaget. Jag funderade i ett ögonblick över om det var första april, men så är de ju uppenbarligen inte så ett skämt kan det ju inte vara.

I mina ögon är det märkligt att de framhäver "the world's fastest personal computer". Vilken PC-användare har inte hört det innan? "G3, up to twice as fast...", "the entire notebook industry has just been flattened by a computer with a chip that's up to twice as fast..". Tänkbara "switchers" kommer bara att skaka på huvudet eftersom Macen, åtminstone i deras ögon, aldrig varit snabbast tidigare. Bättre hade väl varit att framhäva att det är den första persondatorn med en 64-bitarsprocessor? De hade kanske fått en del att tänka om.

Medhåll. Att G5 är en 64-bitarsprocessor i en persondator har ju iofs inte hälften så stor betydelse för användaren som att den faktiskt är riktigt snabb (snabbast vete fasen), men jag tror ändå att det är något som skulle fånga ögonen hos fler än det som de gjort nu.

Instämmer!! jag tycker att reklamfilmen är bra. Snacket i slutet kunde ju förbättras, men dem får ju fram budskapet och det är ju viktigast. Riktigt bra effekter. Filmen blir bättre för varje gång jag ser den.

/ www.motif.se /

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-18 19:16

Klart godkänd, lagom suggestiv!

Tillägg: Finns lite nya detaljer att upptäcka för varje gång man ser filmen, fast speakern skulle vara mer suggestiv eftersom själva filmen är det.

Hur kan någonting vara mer suggestivt än Jeff Goldblum, menar du? Jeff är ju störtskön.

En basig "little Tortilla Boy"-speaker skulle bara bli löjlig. Sånt kan Majkråsåft hålla på med

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-21 02:24

Är det någon som vet var jag finner äldre reklamfilmer, för iMac G3 t.ex? Det skulle vara kul att se.

  • Medlem
  • 2003-07-21 03:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Är det någon som vet var jag finner äldre reklamfilmer, för iMac G3 t.ex? Det skulle vara kul att se.

http://www.theapplecollection.com/Collection/AppleMovies/movies12.html

finns säker bättre ändå, men dom har mycket mulligt.

Bevaka tråden