Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna Dokuments i Time Machine eftersom jag inte har behörighet att se dess innehåll

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-23 09:12

Går in via Finder/Time Machine - säkerhetskopior/........./Användare och försöker öppna Dokuments för att komma åt min Databas i Entourange.

Mappen går inte att öppna och jag får svar "kan inte öppnas eftersom du inte har behörighet att se dess innehåll"

Någon som en idé eller förslag för att jag ska komma åt innehållet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-23 09:25

Det är inte tänkt att man ska gå in i filstrukturen och pilla i backupen på det där viset.

Gå istället med Finder dit ditt dokument borde vara och starta Time Machine och återställ ditt dokument därifrån.

Grunderna i Mac: Time Machine

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-23 11:19

Tack, det gick lite bättre. Men jag kan inte återställa mappen på den plats där den ska vara. Problemet verkar vara att jag inte har rätt- eller kommer ihåg mitt id och lösenord som administratör

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-23 14:20

Nu har jag koll på mitt administrationskonto och lösenord. Vi är två användare på samma mac. Ingen av oss användare kan öppna mappen "Dokuments" som är låst med en symbolen "enkelriktat" Den går att kopiera och återställa via TM - men inte att öppna.

1
Bevaka tråden