Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

formatera om, min mac book pro online?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eslöv
  • 2012-12-23 06:58

hej jag bara undrar om det är någon som vet om man kan båsa allt på datorn och sedan ominstallera operativsystemet online?

jag har senaste Programvara mountain lion OS X 10.8.2 som jag köpt i appstore.

Jag har gjort en skivreperation online men frågan är om det funkar formatera datorn online och sedan ominstallera hela operativsystemet,

och framförallt hur??

mvh fredde

Du får nog definiera vad du menar med "online".

Du har en "recovery"-partition som du kan starta från, köra Skivverktyg från, och installera om från. Det är kanske den du menar när du säger "online".

OS X: Om OS X Återställning

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-23 10:03

Har för mig att recovery-partitionen laddar ner OS X från nätet. Det är väl det TS menar, om inte får hen förtydliga.

Vet dock inte hur tillförlitligt online-insallationen är. När jag i våras provade på frugans Unibody MB 2009 hände inte ett skit. Installationen stod bara och tuggade. Jag fick ladda ner OS X från App Store på min dator, och lägga det på ett USB för att göra en clean install på hennes dator.

OS X internetåterställning har jag kört ett par gånger, fungerar hur bra som helst.

ibish, en MB 2009 kan inte används internetåterställning, Datorer som kan uppgraderas till att använda OS X Internetåterställning
Så det var nog inte så konstigt att det inte hände något.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-23 10:24

Där ser man Trodde den skulle säga ifrån om det inte gick. Då var det inte så konstigt som du säger

Ursprungligen av keptang:

OS X internetåterställning har jag kört ett par gånger, fungerar hur bra som helst.

ibish, en MB 2009 kan inte används internetåterställning, Datorer som kan uppgraderas till att använda OS X Internetåterställning
Så det var nog inte så konstigt att det inte hände något.

1
Bevaka tråden