Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Day One årets applikation i Mac App Store

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker det är rätt trist att köpen inte synkas. 75:- för appen i Mac App Store och 38:- för den till iPad/iPhone. Trist.

Ursprungligen av grenhall:

Tycker det är rätt trist att köpen inte synkas. 75:- för appen i Mac App Store och 38:- för den till iPad/iPhone. Trist.

Vadå inte synkas? Det är ju samma sak med iWork(Pages, Keynote och Numbers) där måste man också köpa version för datorn och sedan för iOS.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Vadå inte synkas? Det är ju samma sak med iWork(Pages, Keynote och Numbers) där måste man också köpa version för datorn och sedan för iOS.

Ja? Inga köp mellan Mac AppStore och AppStore synkas så man måste punga ut dubbelt upp. Värdelöst.

Ursprungligen av grenhall:

Ja? Inga köp mellan Mac AppStore och AppStore synkas så man måste punga ut dubbelt upp. Värdelöst.

Det är olika applikationer för olika system. Alla kanske inte vill ha Day One för Mac utan endast för IOS eller vice-versa. Jag har personligen köpt båda och tycker de är värda pengarna.

Ursprungligen av grenhall:

Ja? Inga köp mellan Mac AppStore och AppStore synkas så man måste punga ut dubbelt upp. Värdelöst.

Ja? Ska man resonera så kan man lika gärna tänka:

"Vad dyr bilen är! drygt 180 000kr och ingen bensin ingår för de pengarna" "Jaha, ingen popcorn fick man med vid köpet biobiljetten som kostade 80-100kr." "Vad snålt att de kostar extra om man ska ha nåt att dricka på den här restaurangen."

Som sagt, som Joacim säger det är för helt olika system. Jag kan hålla med om att köper man tex iWork för både iOS och OS X så borde man få det något billigare.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Ja? Ska man resonera så kan man lika gärna tänka:

"Vad dyr bilen är! drygt 180 000kr och ingen bensin ingår för de pengarna" "Jaha, ingen popcorn fick man med vid köpet biobiljetten som kostade 80-100kr." "Vad snålt att de kostar extra om man ska ha nåt att dricka på den här restaurangen."

Som sagt, som Joacim säger det är för helt olika system. Jag kan hålla med om att köper man tex iWork för både iOS och OS X så borde man få det något billigare.

Du menar att om jag tankar för 1000:- i den ena bilen borde tanken på den andra fyllas också?

Ursprungligen av pmarriott:

Du menar att om jag tankar för 1000:- i den ena bilen borde tanken på den andra fyllas också?

Haha, exakt så menar jag

Ontopic, så köpte jag appen natten till idag och jag har fått intrycket av det var värt pengarna Jag hade iaf ingen lika smidig lösning än Day One för en mindre kostnad.

Ser inga som helst problem med att man får betala för dels OS X-versionen och dels för iOS-versionen. Vill man ha båda är det rimligt att man ska betala mer. Jag köpte båda. Du slipper ju åtminstone betala 2 ggr om du vill ha in den både på iPhone och iPad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-20 10:30

Jag har använt Day One emellanåt. Bland annat skrev jag några rader varje kväll under våren när jag hade stressigt som tusan med jobbprojekt och en del annat. Det är rätt bra att summera ner och se dem där raderna. För mig kändes det som ett trevligt hjälpmedel som på något vis blev lite avstressande. Kanske dags att återuppta denna vana igen.

Jag köpte DayOne till IOS i det syftet men kom aldrig igång. Ska kanske ge det en chans till.

I sidodiskussionen så har jag också svårt att hävda att två helt separata program till två olika operativsystem ska "ingå i köpet" bara för att Apple gör bägge OS:en.

Och det blir nog lättare att komma igång att använda appen mer regelbundet om jag också kan skriva på macen.

Däremot så skulle jag gärna vilja ha en "exportfunktion" så att jag kan få ut en "vanlig dagbok". Är det möjligt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-20 12:18
Ursprungligen av BlackSmp:

Däremot så skulle jag gärna vilja ha en "exportfunktion" så att jag kan få ut en "vanlig dagbok". Är det möjligt?

Det går att exportera till en textfil från appen i OS X eller till Markdown.

Tack för tipset! Kör nu för fullt på datorn och jag tror att de två apparna är rätt bra komplement.

1
Bevaka tråden