Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minne Mac Mini 2012

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Efter mycket velande har jag beställt denna Mac Mini:


2,3 GHz Quad-Core Intel Core i7


4 GB 1600 MHz DDR3 SDRAM – 2 x 2 GB


256 GB SSD-hårddisk


User's Guide (Swedish)


Tillbehörssats

Jag tänkte själv uppgradera minnet till 16GB vilket jag förstår är max på denna burk.

Har kikat på dessa minnen:
Komplett.se - Kingston DDR3 SO-DIMM 2x8 CL11

Fungerar det i Mac Mini late 2012? Finns det några andra som har bättre prestanda?

Tack på förhand för svar

Det bör funka fint, kör på det.

SO-DIMM DDR3 och SO-DIMM DDR3L passar i Ivy Bridge-platformen.

Här finns ett par alternativ som passar utmärkt. Lägre CL ger högre pris men prestandaskillnaden är nog minimal i praktiken.
SO-DIMM-minnen - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Tänkte köpa dessa:

Komplett.se - Crucial DDR3 SO-DIMM 1600MHz 16GB KIT

Har ni något bättre förslag? Något med mer prestanda?

Ursprungligen av mackan08:

Tänkte köpa dessa:

Komplett.se - Crucial DDR3 SO-DIMM 1600MHz 16GB KIT

Har ni något bättre förslag? Något med mer prestanda?

Köpte precis samma par!

Dunkade precis in minnet i min nylevererade Mac Mini Late 2012. i7 + 16GB Ram + 256 SSD går ruskigt jävla fort!

Ursprungligen av mackan08:

Dunkade precis in minnet i min nylevererade Mac Mini Late 2012. i7 + 16GB Ram + 256 SSD går ruskigt jävla fort!

Jag har dock ingen ssd i min mac mini (late 2012) i7. Borde bli lite prestandaförbättring med 16gb jämfört med 4gb ändå

Ursprungligen av hforsling:

Jag har dock ingen ssd i min mac mini (late 2012) i7. Borde bli lite prestandaförbättring med 16gb jämfört med 4gb ändå

Dags att skaffa det! Då får du ett rejäl förbättring. Jag upplevde en större prestanda förbättring när jag gick från SATA till SSD än 4GB till 16GB.

Tänkte byta mitt minne på min Mini (late 2012) från 8gb ---> 16gb som jag fick häromdagen. JAg är sjukt nojig att nåt som kan gå fel. Finns det nåt som kan gå fel egentligen? Har aldrig bytt något invändigt i en dator i hela mitt liv. Men man hört en del om statisk elektricitet osv. Hur vet man vilket håll dem ska sitta åt t.ex.? etc etc....

Ursprungligen av hforsling:

Tänkte byta mitt minne på min Mini (late 2012) från 8gb ---> 16gb som jag fick häromdagen. JAg är sjukt nojig att nåt som kan gå fel. Finns det nåt som kan gå fel egentligen? Har aldrig bytt något invändigt i en dator i hela mitt liv. Men man hört en del om statisk elektricitet osv. Hur vet man vilket håll dem ska sitta åt t.ex.? etc etc....

Du kan vara lugn. Busenkelt att genomföra:

Installing Mac Mini Late 2012 RAM - iFixit

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kan vara lugn. Busenkelt att genomföra:

Installing Mac Mini Late 2012 RAM - iFixit

Jo, jag har hört det skall vara busenkelt. Guiden beskriver ju inte på vilket håll minnena ska sitta på...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-12-19 21:08
Ursprungligen av hforsling:

Jo, jag har hört det skall vara busenkelt. Guiden beskriver ju inte på vilket håll minnena ska sitta på...

De passar bara åt ett håll. Det finns en skåra i minnesmodulen som ska passa mot en väl synlig pigg i minnessloten.

Fixat och klart! Det var ju verkligen busenkelt!!!

Man ser det på bilden annars

Kul att det gick bra för dig!

1
Bevaka tråden