Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävling: Vinn designheadset

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror och hoppas på att Apple ger sig på att göra en egen TV. Inte bara för film och tv-serier, utan även för spel.

Sen hoppas jag på att de kommer göra något revolutionerande med Logic Pro som vänder upp och ned på DAW-marknaden. Man kan alltid drömma..

glasögon där man kan kolla på film, allting styrs av händerna (pekar i luften;)).

en bil som revolutionerade precis som när första iPhone släpptes.

Nästa stora grej från Apple borde annars vara nästa iPad eller iPhone.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2012-12-20 08:56

Jag skulle vilja se en central mediaserver/spelare med stor skärm, alltså en tv med inbyggd hårddisk där all min media ligger lagrad så som bilder, filmer, tv-serier, musik. På denna TV ska man då se/höra utan att ha någon annan enhet igång (server/dator). Det ska även gå att komma åt innehållet från andra enheter även om TVskärmen är avstängd, så att jag kan spela musiken via airplay högtalare via en iOS/OS X-enhet.
TV skall så klart kunna styras via en iOSenhet.

Man ska komma ihåg att Apple är och kommer alltid att vara en hårdvarutillverkare. Deras mjukvaror är limmet till hårdvaran de säljer. De har redan tillverkat PC, musikspelare, telefoner och "TV-mottagare". Nu kommer troligen en riktig Apple TV som agerar centrum i hemmets mediadjungel. All film, streaming, spel och musik kommer att kunna styras från den centrala enheten. Enkelhet kommer som vanligt att vara ledordet. Bildtekniken kommer förstås att vara längst fram med 3D och allt annat som vi kan tänkas behöva. Allt kommer att kunna styras från valfri iOS-enhet eller direkt från TVn. Dagens TV-tillverkare har ju inte kommit med så mycket nytt på senare tid så Apple har banan sopad och klar framför sig...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-12-20 14:01

En AppleTV känns inte så utanför boxen med alla ryckten som går där skippar jag det nu även om det vore trevligt med en ordentlig Apple TV.

Det jag skulle vilja se är en central oerhört lättanvänd hemserver. Alltså inte en vanlig Apple Server, utan betydligt mer och betydligt mer lättanvänt. En Server för vanligt folk som inte kan något om teknik. En server där vi kan styra värme, ventilation, lampor, motorvärmaren till bilen. Allt bör man kunna köra via en burk lik dagens AppleTV som man sedan styr via iPhone eller iPad via en enkel app. Om den sedan skulle kosta runt 1000kr . Ha fullt stöd för Tellstick och andra standarder och automat installation av nya enheter på ett enkelt sätt. Det är något jag skulle vilja se från Apple! God jul på er.

  • Medlem
  • borås
  • 2012-12-21 04:00

En handske med IPhonen i handflatan o olika aktiviteter i fingrarna som man aktiverar genom att trycka med fingrarna på andra handen.
Jag tyckte designade hörlurarna va en så bra ide att den kommer att slå. Vilken marknad det finns där.

  • Medlem
  • Vulcan
  • 2012-12-21 21:57

Jag skulle vilja se apple ge sig in i ljudbranschen. Ett minimalistiskt hemmabiosystem (med grymt ljud ofc).
- En sändare som kopplas in i TV:n som skickar ljudet trådlöst
- Inbyggd Airplay så att man kan använda det som högtalare till sin Mac och sina iPrylar
- Släng in apple tv funktionerna så man kan hyra/köpa film/netflix
- En appstore + att man kan använda sin iPhone/iPad som handkontroll när man spelar spel
- Satellithögtalare + sub ansluts via blåtand

Detta är vad jag vill se apple göra!

Det jag vill se är att Apple tar nästa steget i sömmlöshet. Din dator är både din Iphone och din IMac/MacBook där allt finns samlat tillsammans. När du kommer hem från arbetet synkas ALLT över till din dator och du kan fortsätta konversationer, arbeten på den stora datorn. När du sedan tar med dig telefonen ut igen så VET DU att allt som finns på datorn även finns i telefonen. Tack vare ICloud.

Det är vad jag vill se, visst, kanske inte så mycket "out there" men det är en funktion jag och säkert många andra skulle uppskatta.

Ursprungligen av Specias:

Det jag vill se är att Apple tar nästa steget i sömmlöshet. Din dator är både din Iphone och din IMac/MacBook där allt finns samlat tillsammans. När du kommer hem från arbetet synkas ALLT över till din dator och du kan fortsätta konversationer, arbeten på den stora datorn. När du sedan tar med dig telefonen ut igen så VET DU att allt som finns på datorn även finns i telefonen. Tack vare ICloud.

Det är vad jag vill se, visst, kanske inte så mycket "out there" men det är en funktion jag och säkert många andra skulle uppskatta.

Juryn har funderat och tycker att det här har potential att bli något väldigt coolt och användbart. Vi tänker lite Minority Report. Oavsett vilken skärm jag vill använda eller är närmast så finns allt jag behöver synkat och klart. Grattis till vinsten!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-26 11:04

Jag vill att Apple ska kunna producera vitvaror, vi har sett LG, Samsung med massa andra stora företag har gjort det steget. Vi vet alla redan att Apple är grymma när det gäller design, och vi vet hur apples produkter håller klass i andra frågor också. Så varför inte en kylskåp där du kan reglera tempen med hjälp av din Iprylar, eller spisen som du sätter en timer på mobilen och ringer på när det är klart.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-26 22:16

Reglera tempen på kylen gjorde jag när jag köpte den för 10 år sedan. Inget jag ser behov av att ändra på.
Jag skulle vilja se "smarta hem", styrning av belysning, uttag etc, som X10 eller Nexa, men med Applekvalitét.

Tackar för alla bidrag. Kommer att gå igenom svaren i dag och meddela en vinnare både här och via pm.

1
Bevaka tråden