Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över musik när Itunes är för gammalt för datorn

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min MacMini är för gammal för att klara av dom senaste versionerna utav Itunes och datorn går inte längre att uppdatera. Problemet är nu att min Iphone 4 inte kan hämta all min musik längre i från denna gamla version och dessutom är den synkad med den senaste Itunes versionen på min PC laptop.

Är det någon som vet hur jag kan få tillgång till mitt "gamla" musikbibliotek fast i min Iphone 4!? Surt att över 1000 låte "sitter fast"

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-16 18:09

Varför inte manuellt föra över musiken från Mac Minin till din PC?

Men behöver jag inte konvertera om filerna till annat format då?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-16 18:15

Varför ska du konvertera om filerna?
Tror du att bara för att dom ligger i iTunes på Mac Minin är det något konstigt format?

Leta reda på filerna med FInder,för över dom till ett USB-minne,stoppa in minnet i din PC och importera med iTunes.
Sen är det bara att synkronisera med din telefon så kan du lyssna din musik.

Okej, då provar jag det. Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-17 10:25

Bättre att bara kopiera hel itunesbiblioteket på Mac Minin och sen importera det i iTunes på PCn, då får du med allt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-17 11:58
Ursprungligen av Trineo:

Bättre att bara kopiera hel itunesbiblioteket på Mac Minin och sen importera det i iTunes på PCn, då får du med allt.

Om man inte vill ha med allt ser jag ingen ide med det och han nämner bara musiken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-17 12:16

Ett annat sätt är att sätta på båda datorerna och aktivera hemmadelning och sen föra över det du vill ha.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-17 14:34
Ursprungligen av Trineo:

Ett annat sätt är att sätta på båda datorerna och aktivera hemmadelning och sen föra över det du vill ha.

Och hur går det till på för sätt?

Ursprungligen av lappen71:

Och hur går det till på för sätt?

Markera, dra, släpp.

Apple - Support - Hemmadelning

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-17 14:48
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Markera, dra, släpp.

Apple - Support - Hemmadelning

Konstigt för mig går det inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-17 14:50
Ursprungligen av lappen71:

Och hur går det till på för sätt?

Aktivera hemmadelning på båda datorer med samma iTuneskonto så dyker de upp hos varandra som "Delade bibliotek" och man kan sedan kopiera matieral mellan dem. Man kan även ställa in så att allt nytt in på en av datorerna automatiskt kopieras till den andra. Jag har så hemma mellan min och fruns dator.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-17 15:42
Ursprungligen av Trineo:

Aktivera hemmadelning på båda datorer med samma iTuneskonto så dyker de upp hos varandra som "Delade bibliotek" och man kan sedan kopiera matieral mellan dem. Man kan även ställa in så att allt nytt in på en av datorerna automatiskt kopieras till den andra. Jag har så hemma mellan min och fruns dator.

Ok så man var tvungen att ha Hemmadelning på på bägge Tack

1
Bevaka tråden