Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man koppla ihop en gammal Apple Studio Display CRT med en modern Mac?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fyndade igår på loppis en otroligt snygg Studio CRT Display 17" och undrar om det finns något rimligt sätt att använda denna ihop med en modern Mac?

Det finns bara en kabel att tillgå och i den finns som jag förstått det både usb, ström och bildskärm. Finns det någon form av adapter eller något annat sätt man kan få ihop detta?

Om inte så får jag använda den som en vacker möbel istället!

Priset? 50 spänn!

Ja, med en DVI till ADC-adapter. Hittar den inte längre på Apples hemsida så den har kanske utgått. Dyr var den i alla fall, runt en tusenlapp om jag inte minns fel.

Ursprungligen av Capeman:

Ja, med en DVI till ADC-adapter. Hittar den inte längre på Apples hemsida så den har kanske utgått.

Jag tror det är en säker gissning.

Då blir det till att leta på tradera och eBay, tack för tipset!

Det skulle väl vara en så kallad DVI-ADC-adapter som även innehåller ett nätaggregat.

Vet du om skärmen är bra annars? Den är ju typ 12 år gammal.

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-12-16 14:30

Se här: Amazon.com: adc to dvi

/bluzol

Kan väl tillägga att jag dessutom inte har något som helst behov av skärmen utan jag köpte den först med tanke på att sälja den vidare men föll sedan pladask för dess charm!

Har ingen aning om huruvida skärmen funkar eller inte men man måste ju leva "on the edge" ibland!

Har precis lagt ett bud på en adapter på eBay för ett par hundra så jag håller tummarna!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-23 03:01

Den tror jag blir svårsåld eftersom adaptern kostarn över $300. Du behöver DVI-ADC. Inte ADC-DVI, som är för att koppla in en DVI skärm till en ADC port på grafikkortet. DVI-ADC är vad du behöver och det är för att koppla en ADC monitor till en DVI port.

1
Bevaka tråden