Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud från min TV

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sala
  • 2012-12-16 12:50

Hej!

Vet faktiskt inte riktigt var jag ska posta den här: Men det gäller ljudet från min TV.

Är det någon som har en idé på hur jag ska få ljudet från min TV, in till min dator, för att sen slussas
tillbaka till recievern via Airplay och ut i högtalarna?

Jag spelar upp min musik trådlöst via Airplay, från datorn till reciever som sen går ut i högtalarna.
Har upptäckt programmet H.E.A.R vilket förbättrar ljudet i anläggningen avsevärt (från typ kasst till superkanonbra!)
Självklart vill jag givetvis ha detta ljud även vid filmtittande då det känns rätt B att gå över till TVns egna högtalare vid en film som 300 i bluray 1080p tex. Jag vill alltså ha min Mac som ljudprocessor mellan ljudkälla och högtalare.

TVn har optisk och SPDIF ut (lite klent kan jag tycka) och jag skulle vilja undvika att behöva koppla till extra ljudkort för att få in det i datorn (Har redan provat köra TV --> ljudkort --> dator --> samma ljudkort --> reciever, utan resultat då ljudkortet tyvärr bara loopar ut ljudet direkt till recievern utan att först låta det gå in i datorn (försökte få in det med soundflower etc utan att lyckas))

Komplex fråga, men någon som har tips/ideer??

(moderator får gärna flytta denna fråga om det fanns en bättre lämpad tråd för det)

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-16 14:05

Vad har du för när du tittar på film då? Är det någon bluray spekare eller nått? Som är direkt kopplad till TVn?

Kan du inte köra optiskt ut direkt från TVn till recievern?

Eller kanske Coax?

1
Bevaka tråden