Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart som synden: PowerBook G3

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Två fel på slutet. I sista stycket står det Lombard när det skall vara Pismo, och bilden som sägs vara en Pismo är en Wall Street (den är på tok för tjock). Annars stämmer det rätt bra, till och med Pismons höga maximala minneskapacitet är med.

Givetvis. Att hitta bra bilder på de enskilda modellerna har visat sig vara svårt.

tack för rättelse!

Jag är relativt säker på att det var en wallstreet 1/2 som var den första macen som jag testade! farsan hade en sådan när jag var lite! Vilka underbara minnen:)

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-12-16 10:46

Jag skall ta en liten bild på min samling när tid ges. Jag håller som bäst på att "varva upp" för en happening 24/1 där jag kommer visa upp alla versioner av OSX, samt en massa föregångare från Apple (och lite andra). I uppställningen finns både PDQ (som version 2 av Wallstreet hette eftersom den utvecklades "Pretty Damn Quick" som svar på problemen med Wallstreet som var att det var olika moderkort beroende på processor och 3 olika skärmstorlekar. Med PDQ var det ett moderkort och en skärm), Lombard och Pismo.
Det är inte helt lätt att hålla igång maskiner som kan köra Developer Preview av OSX idag kan jag säga Eller hitta hårdvara som kan köra Copland eller Rhapsody...

Ursprungligen av bollman:

Jag skall ta en liten bild på min samling när tid ges. Jag håller som bäst på att "varva upp" för en happening 24/1 där jag kommer visa upp alla versioner av OSX, samt en massa föregångare från Apple (och lite andra). I uppställningen finns både PDQ (som version 2 av Wallstreet hette eftersom den utvecklades "Pretty Damn Quick" som svar på problemen med Wallstreet som var att det var olika moderkort beroende på processor och 3 olika skärmstorlekar. Med PDQ var det ett moderkort och en skärm), Lombard och Pismo.
Det är inte helt lätt att hålla igång maskiner som kan köra Developer Preview av OSX idag kan jag säga Eller hitta hårdvara som kan köra Copland eller Rhapsody...

Bilder är alltid välkommet. Vår redaktionssamling är under uppbyggnad men det lär ta tid innan vi hittar fina exemplar av alla modeller vi vill ha.

Ursprungligen av bollman:

Jag skall ta en liten bild på min samling när tid ges. Jag håller som bäst på att "varva upp" för en happening 24/1 där jag kommer visa upp alla versioner av OSX, samt en massa föregångare från Apple (och lite andra). I uppställningen finns både PDQ (som version 2 av Wallstreet hette eftersom den utvecklades "Pretty Damn Quick" som svar på problemen med Wallstreet som var att det var olika moderkort beroende på processor och 3 olika skärmstorlekar. Med PDQ var det ett moderkort och en skärm), Lombard och Pismo.
Det är inte helt lätt att hålla igång maskiner som kan köra Developer Preview av OSX idag kan jag säga Eller hitta hårdvara som kan köra Copland eller Rhapsody...

Kan du inte berätta mer om denna happening? När, var och hur? Blir ju sugen på att komma och kika!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-12-17 22:52

Ni får väl vara med å buda på mina grejjer, de skall ju bort innan 2014. Jag menar, hur många AWS95 med A/UX finns det i vårt avlånga land?
På gång in är: Lisa, 512k och TAM.

Ursprungligen av bollman:

Ni får väl vara med å buda på mina grejjer, de skall ju bort innan 2014. Jag menar, hur många AWS95 med A/UX finns det i vårt avlånga land?
På gång in är: Lisa, 512k och TAM.

Var säljer du?

1
Bevaka tråden