Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt felmeddelande när jag uppdaterar OSX

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Flera gånger nu har jag fått detta felmeddelande när jag uppdaterar operativet via App Store. Sen ser det ut som det inte har lyckats, men när jag klickar på exempelvis "i blickfånget" och sen tillbaka igen så finns det inte längre någon uppdatering att göra.

Nu sist var det dagens uppdatering av bland annat iTunes och den gick bra såg jag när jag kollade efteråt.

Märkligt, någon som råkat ut för samma sak och vet vad detta beror på och vad felkoden betyder?
Jag har en MacBook Pro Retina 15".

Testa:

I had this problem immediately after upgrading from Snow Leopard to Mountain Lion. I fixed it as follows. I'm not sure if all steps are necessary, but the sum of all of them fixed my problem.

  1. Quit App Store (if running)

  2. Start iTunes

  3. From "Store" menu, select "Authorize This Computer". I was prompted for my login credentials, then got a message that the computer was already authorized.

  4. Start App Store

  5. From "Store" menu, select "View My Account". I was prompted for my login credentials, then my account details were displayed.

  6. Go to "Updates" tab on App Store. This time the update worked with no errors.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-12-14 19:44
Citat:

I had this problem immediately after upgrading from Snow Leopard to Mountain Lion. I fixed it as follows. I'm not sure if all steps are necessary, but the sum of all of them fixed my problem.

  1. Quit App Store (if running)

  2. Start iTunes

  3. From "Store" menu, select "Authorize This Computer". I was prompted for my login credentials, then got a message that the computer was already authorized.

  4. Start App Store

  5. From "Store" menu, select "View My Account". I was prompted for my login credentials, then my account details were displayed.

  6. Go to "Updates" tab on App Store. This time the update worked with no errors.

Jag provar detta så får vi se vad som händer nästa gång det är dags för en uppdatering!

1
Bevaka tråden