Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HBO skjuter upp Sverigelansering

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Storvreta
  • 2012-10-29 11:41

Helt utan relevans för något i artikeln, men omställningen till vintertid i helgen verkar inte riktigt ha fått genomslag åt rätt håll här på sidan. Publicerad 2012-10-29 13:25 ?

För mig står det 11:25.

Hursomhelst, man är ju nyfiken på varför det skjuts upp. Strul vid betatestandet kanske? Politik?

Kajonas: Tidszonen i dina profilinställningar var av någon anledning satt till Kaliningrad istället för Stockholm. Har ändrat det nu så klockan bör gå rätt för dig.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2012-10-29 12:09
Ursprungligen av biberu:

Kajonas: Tidszonen i dina profilinställningar var av någon anledning satt till Kaliningrad istället för Stockholm. Har ändrat det nu så klockan bör gå rätt för dig.

Där har jag inte varit på många år, tack för ändringen!

Och apropå artikeln, hoppas det inte strular för länge. Hade hoppas kunna se The Newsroom när det börjar sändas igen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-29 14:04

Lite konstigt att de inte anger ett nytt datum eller anledning till varför de inte kan lansera nu. Om de hade sagt en månad framåt eller liknande så visst men att inte säga något datum alls tycker jag antyder att det är något annat som gör att de inte laserar. Kan det vara så att de inte kommer lansera i Norden för att tv-operatörerna sätter käppar i hjulen?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-29 14:12
Ursprungligen av stile:

Lite konstigt att de inte anger ett nytt datum eller anledning till varför de inte kan lansera nu. Om de hade sagt en månad framåt eller liknande så visst men att inte säga något datum alls tycker jag antyder att det är något annat som gör att de inte laserar. Kan det vara så att de inte kommer lansera i Norden för att tv-operatörerna sätter käppar i hjulen?

Jag tror inte TV-operatörerna har mycket att säga till om här när det är deras eget material.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-29 14:16
Ursprungligen av joakimo:

Jag tror inte TV-operatörerna har mycket att säga till om här när det är deras eget material.

Förhoppningsvis inte, men jag tänkte att det t.ex. Cmore betalar till HBO är rätt mycket med tanke på hur många serier från HBO de sänder. Om då Cmore säger att de förlorar kunder när HBO själva lanserar sitt utbud till alla för 79:- i månaden så vill de inte betala lika mycket längre för att de förlorar tittare. Men jag hoppas att jag har fel och att det bara är något med tekniken de inte är nöjda med.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-01 23:04

Oz kommer inte att finnas!
12 månaders bindningstid!

– Vi er HBO, vi trenger ingen prøveperiode - Hardware.no

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-02 05:09
Ursprungligen av joakimo:

Oz kommer inte att finnas!
12 månaders bindningstid!

– Vi er HBO, vi trenger ingen prøveperiode - Hardware.no

Jag ogillar bindningstider, tycker alla ska lära av SVT som inte har någon uppsägningstid alls. Jag sitter med Comhem året ut eftersom det var tre kalendermånaders uppsägningstid, helt värdelöst.

Men även om det är 12 månader kommer jag teckna ett abonnemang när det väl kommer. Men det beror på att jag vet att det har ett utbud jag gillar och att jag kan se det i alla enheter.

Jag gillar dock att inte utbudet begränsas, jag vill ha allt, Oz såg jag aldrig så det är trist att den inte kommer finnas med. Hoppas det stannar där och inte blir fler serier de tar bort.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-02 15:03

Jag tror att många kommer att dra sig ur om det blir bindningstid på prenumerationen. Mycket tråkigt om det blir så.

De serier som inte skulle finnas med var Oz och Deadwood enligt vad jag såg att de hade skrivit på Twitter. Oz har jag sett tidigare men vill gärna se den igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-02 22:31

Jag kommer inte att teckna mej för 12 månader.

Jag kommer inte heller att teckna mig för 12 månader.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-02 22:45

Samma här, jag kommer troligtvis inte att binda mig i 12 månader. Som exempel har jag betalt för Spotify under en mycket längre tid än 12 månader. Hade de krävt en bindningstid där hade jag inte varit betalande prenumerant hos Spotify heller.

Hoppas ni ändrar er HBO.

Senast redigerat 2012-11-02 22:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-09 18:14

Jag undrar vad som händer med HBO:s nordenlansering, hoppas det inte stannar vid Teliakunder och Samsungmobiler. Jag såg en rad på DI (i någon liverapportering el liknande) att det är teknikstrul som ställer till det. Någon som vet mer om hur deras lansering och teknik kan tänkas se ut och vilka är det som gör det åt HBO?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-12 16:01

Nu verkar det som att det börjar hända saker. Vi som registrerat oss (med mailadress) kommer få en "värdekod" inom närmsta dagarna/veckorna som gör att man kan regga ett konto och börja använda deras tjänst. Jag kommer regga ett konto så fort jag fått en värdekod, väntar ivrigt

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-12-14 16:46

Nu fick jag en kod i alla fall. Ska kolla upp vad som gäller för tjänsten innan jag registrerar mig.

Edit: 12 månaders bindningstid, 3 månaders uppsägningstid. Varför?

Ursprungligen av joakimo:

Nu fick jag en kod i alla fall. Ska kolla upp vad som gäller för tjänsten innan jag registrerar mig.

Edit: 12 månaders bindningstid, 3 månaders uppsägningstid. Varför?

Det har väl HBO redan uttalat sig om?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-12-14 17:42
Ursprungligen av keptang:

Det har väl HBO redan uttalat sig om?

Det är mycket möjligt, jag har inte läst allt som sagts på senaste tiden. Jag hade innerst inne en förhoppning om att det inte skulle vara någon bindningstid, eller att det åtminstone skulle gå att utnyttja 1 månad på prov utan att binda sig.

Det blir hur som helst inget abonnemang i dagsläget i alla fall.

Ursprungligen av joakimo:

Det är mycket möjligt, jag har inte läst allt som sagts på senaste tiden. Jag hade innerst inne en förhoppning om att det inte skulle vara någon bindningstid, eller att det åtminstone skulle gå att utnyttja 1 månad på prov utan att binda sig.

Det blir hur som helst inget abonnemang i dagsläget i alla fall.

HBO är störst, bäst och vackrast så folk som signar upp sig vet vad man köper så 12 månaders bindningstid är inget problem, enligt HBO.

edit: Källa http://www.hardware.no/artikler/vi-er-hbo-vi-trenger-ingen-proveperiode/114026

Nu fick man inbjudan

dock verkar jag inte kunna sätta upp abonnemang.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2012-12-15 16:33

Går det att se utbudet någonstans utan att registrera abonnemang? Bindningstiden kan jag absolut leva med, men då vill jag veta vad jag kan se/inte se. Jag har inte fått någon inbjudan men anar att det är på gång eftersom jag anmälde mig ganska tidigt också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-15 17:01

Väntar ivrigt på en inbjudan från HBO, ni som fått era när registrerade ni er på HBO Nordic? Jag registrerade mig den 5 oktober, är sjukt sjugen på att få det innan eller till jul eftersom jag sagt upp mitt avtal med Comhem.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-12-15 17:16
Ursprungligen av stile:

Väntar ivrigt på en inbjudan från HBO, ni som fått era när registrerade ni er på HBO Nordic? Jag registrerade mig den 5 oktober, är sjukt sjugen på att få det innan eller till jul eftersom jag sagt upp mitt avtal med Comhem.

Jag fick min kod igår och registrerade mig 5:e oktober kl 16:06.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-15 17:17
Ursprungligen av joakimo:

Jag fick min kod igår och registrerade mig 5:e oktober kl 16:06.

Ok, då kanske jag får min närmsta dagarna, reggade mig 19.26

Hur är det med iPad-app? Hittar ingen sådan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-12-15 17:50
Ursprungligen av maskh:

Hur är det med iPad-app? Hittar ingen sådan.

iOS-appar väntar på godkännande enligt deras Twitter.

1
Bevaka tråden