Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett mjukare Apple under Tim Cook

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-14 09:59

Det är bra att Tim driver Apple på det sätt han är bekvämast med. Så länge Apple fortsätter att leverera finns ingen anledning till oro. Jag tycker Tim så här långt axlat Jobs mantel på ett mycket bra sätt.

Att de släppte ut kartorna i det skick de var i, var ett dåligt tecken. Hoppas de lärde sig något av det.

Ursprungligen av MrSinatra:

Att de släppte ut kartorna i det skick de var i, var ett dåligt tecken. Hoppas de lärde sig något av det.

Ja vad tycker du själv, har dom gjort det?

Kartorna för mig är en helt klart förbättring!

Ursprungligen av wilhelmsson:

Kartorna för mig är en helt klart förbättring!

Provat navigeringen ett flertal gånger i Göteborg, allt fungerar till 100%

Kartorna är kass i "översiktsläge", men slår man på navigeringen blir det ngt helt annat.
Allt efter vad tiden lider kommer detaljer, affärer, fastigheter osv in på kartan.

Google maps vart ju skit i flera år, Gud vad vi skrattade att färdigbyggda lägenhetsområden
inte syntes att de tatt ett spadtag i Googles kartor. Ville man vet ahur det såg ut INNAN kunde man
kolla det där - lätt...

Ursprungligen av Goflorp:

Provat navigeringen ett flertal gånger i Göteborg, allt fungerar till 100%

Kartorna är kass i "översiktsläge", men slår man på navigeringen blir det ngt helt annat.
Allt efter vad tiden lider kommer detaljer, affärer, fastigheter osv in på kartan.

Google maps vart ju skit i flera år, Gud vad vi skrattade att färdigbyggda lägenhetsområden
inte syntes att de tatt ett spadtag i Googles kartor. Ville man vet ahur det såg ut INNAN kunde man
kolla det där - lätt...

Alltid känt agg mot Google Maps, precis som du

Jailbreakade och laddade ner Navigon (runt 900Kr på App Store) istället för Google Maps.

  • Medlem
  • 2012-12-14 16:53

Bra och angelägen artikel. Intressant. Bra att glorian på Jobs hamnar på sniskan, alla ska äras som de äras bör.

I min vardag har kartorna inte ställt till de stora besvär som andra rapporterat, men utseende och prestanda kan alltid förbättras!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-15 18:07

Intressant krönika Joacim!

Det är inte lätt att ersätta en person som Steve Jobs. Men Tim har faktiskt lyckats riktigt bra än så länge.

Jag har alltid kör TomTom i mina Iphones men under vår roadtrip till Malmö den gångna helgen så förlitade vi oss faktiskt på kartorna i IOS 6 och turn-by-turn-navigeringen och det fungerade klockrent.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-18 20:47

Problemet med Apple Maps är att i princip varenda ställe affär/restaurang/m.m. ligger fel, så man kan ju aldrig lita på den.
Navigering via adresser fungerar dock bra.

1
Bevaka tråden