Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-13 19:03

Hej vi körde Mac i början av 2000. Sedan dess har vi använt Windows o Linux. Nu har vi tröttnat på att det bara strular med Windows. Vi vill gå tillbaka till Mac. Då vi vill ha en maskin som succesivt kan uppgraderas så har Mac pro blivit intressant. Nu undrar vi vilken Mac pro man ska köpa för att kunna lita på att den håller minst 5 år till? Har inte en aning om livslängden på Mac pro!
Tacksam för alla svar

Mac Pro har inte fått en "riktig" uppgradering på år och dar. Ryktet säger att det kommer en ny nästa år. Jag hade väntat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-13 19:22

Vi är ute efter 2 st beg maskiner tror att det räcker bra för oss. Men har inte en aning om hur länge en Mac pro håller maskinellt?
MVH
Zanzara

De håller väldigt länge. De är byggda som pansarvagnar och även om Imac har börjat komma ikapp Mac Pro prestandamässigt så är Mac Pro överlag fortfarande den snabbaste Mac du kan köpa. Se till att satsa på den sista (och nuvarande) generationen bara om du köper begagnat. Den första generationen är billig men kan inte installera Mountain Lion utan lite pill, vilket troligen innebär att kommande generation av OS X inte går att installera alls.

Ursprungligen av zanzara:

Nu undrar vi vilken Mac pro man ska köpa för att kunna lita på att den håller minst 5 år till?

Just nu är svaret "ingen". Vänta till nästa år då det sägs komma nya.

Annars håller de väl rätt länge och du kan byta mer komponenter än på andra burkar om det skulle gå sönder. Upp till 5 år gamla Mac pro stöds just nu av senaste OS X.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-12-13 21:28

Hej!
Hur länge den håller beror helt på vad du tänker använda den till.
Jag körde min Mac Pro från 2006 tills helt nyligen. Det jag har uppdaterat senaste två åren för att förlänga livslängden är nya diskar (en SSD + två RAID:ade SATA) samt mer internminne.
Nu står den och jobbar som fileserver och Time Machine server för min MacBook Pro. Som sådan kommer den att snurra många år till.

1
Bevaka tråden