Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så tar du bättre bilder med Iphone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gilllade tomtarna:)

Jag brukar alltid säga att den kamera som jag har med mig är den bästa och kameramobiler är idag rätt bra

Är det bara jag som missat, eller finns det ingen självutlösare? Har nyligen bytt till iPhone efter att kört Android i ett gäng år, så har inte hunnit med att lära mig alla funktioner fullt ut.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-12-13 12:37
Ursprungligen av Kokosnöt:

Är det bara jag som missat, eller finns det ingen självutlösare? Har nyligen bytt till iPhone efter att kört Android i ett gäng år, så har inte hunnit med att lära mig alla funktioner fullt ut.

Det finns ingen självutlösare i kamera-appen, däremot kan du använda ett headset med volymkontroll som trådutlösare.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-13 12:49

Bra skrivet Adrian
Är själv fotograf och detta var en av de bättre fotoartiklarna jag läst.

/E

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-13 12:57

Det finns flera gratis självutlösarappar.

Varför tar du inte upp HDR? Skulle passa bra med en HDR-bild tillsammans med exponeringsbilderna. Då slipper man få fönstret sönderfrätt av ljus.

Utan HDR.

Med HDR.

Bra poäng, HDR hade definitivt varit lämpligt i sammanhanget. Jag tänkte faktiskt inte på det.

Dock ska det sägas att efter flitigt användande av HDR när det var nytt (ett tag hade jag på HDR hela tiden och fick dubbla bilder av allting) så blev jag lite less på funktionen. Nästan alltid tyckte jag att HDR-bilderna blev för överdrivna eller för gråblaskiga och krävde efterbehandling. De kunde rädda vissa situationer, men det slutade ofta med att jag valde den utfrätta bilden hellre för bättre känsla.

Men som sagt, det hade absolut varit på sin plats i artikeln.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-12-14 00:19
Ursprungligen av Adrian B:

Bra poäng, HDR hade definitivt varit lämpligt i sammanhanget. Jag tänkte faktiskt inte på det.

Dock ska det sägas att efter flitigt användande av HDR när det var nytt (ett tag hade jag på HDR hela tiden och fick dubbla bilder av allting) så blev jag lite less på funktionen. Nästan alltid tyckte jag att HDR-bilderna blev för överdrivna eller för gråblaskiga och krävde efterbehandling. De kunde rädda vissa situationer, men det slutade ofta med att jag valde den utfrätta bilden hellre för bättre känsla.

Men som sagt, det hade absolut varit på sin plats i artikeln.

HDR är ju bra så länge motivet inte rör sig, jag tog några bilder i somras i verkligt bra ljus nere på gågatorna i Cartagena, byggnaderna blev bra med bra ljus men folk hann röra sig mellan exponeringarna så jag stängde av det...:D

1
Bevaka tråden