Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft i konflikt med Apple över App Store-intäkter

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill inte ha några problem med SkyDrive...

Och snälla ge mig MS Word nu.

Poäng, sluta bråka med MS om detta Apple.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-14 15:05

Helt rätt av Apple, enligt mig.

Varför skulle MS spela enligt andra spelregler än alla andra? Absolut inte. Dessutom så har vi ju historien mellan Apple och MS i ryggen och det ger ingen fördel till MS.

Ursprungligen av zinned:

Helt rätt av Apple, enligt mig.

Varför skulle MS spela enligt andra spelregler än alla andra? Absolut inte. Dessutom så har vi ju historien mellan Apple och MS i ryggen och det ger ingen fördel till MS.

Fast det här handlar inte om att just Microsoft ska få spela enligt andra regler, utan om att reglerna inte är rimliga. Exemplet i artikeln är glasklar, köper någon Microsofts molntjänst så borde Apple inte ha 30 % av det. Om de vill ha provision för distribution av appen så är det OK, men de ska naturligtvis inte ha någon ekonomisk inblandning angående tjänsterna som förmedlas genom den.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-12-15 10:08
Ursprungligen av Marcus K:

Om de vill ha provision för distribution av appen så är det OK, men de ska naturligtvis inte ha någon ekonomisk inblandning angående tjänsterna som förmedlas genom den.

Om Apple inte skulle få ta provision för in-app-köp så hade alla appar varit gratis och utvecklarna hade lagt in så att du måste betala i appen för att aktivera den istället och då hade Apple inte fått några pengar alls.

Ursprungligen av Mija:

Om Apple inte skulle få ta provision för in-app-köp så hade alla appar varit gratis och utvecklarna hade lagt in så att du måste betala i appen för att aktivera den istället och då hade Apple inte fått några pengar alls.

Naturligtivis inte. De tar redan nu ut en årsavgift för att ha ett utvecklarkonto och möjligheten att distribueras i App Store. Visar det sig att de inte går runt på det så kan de exempelvis höja årsavgiften eller tillåta appdistribution från tredje part. Alternativet är att appar som Microsofts iantingen inte finns till iOS, eller att möjlighet att öppna konto hos dem bara kan göras utanför appen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-15 14:27
Ursprungligen av Marcus K:

Fast det här handlar inte om att just Microsoft ska få spela enligt andra regler, utan om att reglerna inte är rimliga. Exemplet i artikeln är glasklar, köper någon Microsofts molntjänst så borde Apple inte ha 30 % av det. Om de vill ha provision för distribution av appen så är det OK, men de ska naturligtvis inte ha någon ekonomisk inblandning angående tjänsterna som förmedlas genom den.

Det stämmer väl inte riktigt, det var ju samma gnissel från tidningsdistributörerna när det kom till prenumerationer som In-App-Purchases. Det är väl inte annat än rimligt att MS ska få betala till Apple för de köp som görs i aktuell app också, precis som alla andra.

Eller jag har missförstått situationen och den egentligen gäller någon annan situation?

Givetvis ska vissa få spela under andra spelregler om det gynnar det egna företaget.
Vilket jag tycker att det gör i detta fall.
I mina ögon så gynnar det Apple om vi får MS Office till iOS så snart som möjligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-14 23:24
Ursprungligen av Chaosstar:

Givetvis ska vissa få spela under andra spelregler om det gynnar det egna företaget.
Vilket jag tycker att det gör i detta fall.
I mina ögon så gynnar det Apple om vi får MS Office till iOS så snart som möjligt.

Ok, vi har olika åsikter.

Apples iWork för iOS fungerar väl hur bra som helst för de ändamålen som man som användare använder MS Office för iOS till?

1
Bevaka tråden