Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var tog +< vägen? (För att växla fönster i program)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saknar verkligen att kunna växla fönster i program. Jag kör mus och tangentbord på kontoret och har alltid använt +< och +shift+< för att växla fönster. Kan man återställa det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-10 14:36

I vilket program fungerar det inte? Jag har OS 10.7.5 och kan köra cmd + < för att växla fönster. Mitt tangentbord har inget äpple.

Ursprungligen av Gnulia:

I vilket program fungerar det inte? Jag har OS 10.7.5 och kan köra cmd + < för att växla fönster. Mitt tangentbord har inget äpple.

cmd//kringla är samma tangent.

@TS: Du kan inte ha råkat mappa om någon tangent? I 10.6.8, som jag kör används det kommandot till att växla mellan öppna tabbar i Safari...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-10 21:25
Ursprungligen av Gnulia:

I vilket program fungerar det inte? Jag har OS 10.7.5 och kan köra cmd + < för att växla fönster. Mitt tangentbord har inget äpple.

En old school Mac användare har alltid en (två) -tangent(er) även om det inte finns någon symbol på tangentbordet.

cmd + < växlar fönster
ctrl + tab växlar flik
cmd + tab växlar program

Det är bara att konfigurera upp i Systeminställningar->Tangentbord:

  • Medlem
  • 2012-12-10 21:31
Ursprungligen av suddgummi:

Det är bara att konfigurera upp i Systeminställningar->Tangentbord:
[ATTACH="CONFIG"]36909[/ATTACH]

Börja med att återställa förval. Det kan hoppa ur ibland.

Det har aldrig fungerat för mig i iWorks. Där förstoras/förminskas sidorna istället. Jag försökte mappa om tangenterna någon gång i tidernas begynnelse men fick det aldrig att fungera. Någon som vet om det ska fungera? I så fall ska jag ge mig på det igen. Iworks verkar annars inte vara något man satsar på. Bugguppdateringar är sällsynta, vilket däremot inte buggarna är...

Det funkar inte någonstans i 10.8.2. Återställa förval hjälper inte.

Men att redigera i systeminställningar gick ju kanon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-22 11:50
Ursprungligen av henkebarn:

Men att redigera i systeminställningar gick ju kanon.

Hur gjorde du då? Får det inte att fungera. Jag kan namnge ett kortkommandot för att växla fönster och ge det det rätta kommandot men hur kopplar man det till en faktisk åtgärd?

Sitter med en MBP 15" Retina och ett "rent" 10.8.2 (har för en gångs skull inte lassat över allt från den gamla), om det kan ha något med saken att göra.

Ursprungligen av rk:

Hur gjorde du då? Får det inte att fungera. Jag kan namnge ett kortkommandot för att växla fönster och ge det det rätta kommandot men hur kopplar man det till en faktisk åtgärd?

Sitter med en MBP 15" Retina och ett "rent" 10.8.2 (har för en gångs skull inte lassat över allt från den gamla), om det kan ha något med saken att göra.

Du gör bara såhär (dubbelklicka på kommandot du vill ändra och tryck din nya kombination):

Ursprungligen av suddgummi:

Det är bara att konfigurera upp i Systeminställningar->Tangentbord:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-25 14:59
Ursprungligen av henkebarn:

Du gör bara såhär (dubbelklicka på kommandot du vill ändra och tryck din nya kombination):

Tack! Missade panelen "Tangentbords- och kortkommandon". Tyckte jag kollade igenom alla och försökte istället lägga till det under "Programkortkommandon".

1
Bevaka tråden