Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett album blir många i iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Några av mina cd skivor jag har laddat in i iTunes blir helt oförklarligt "många album" med allt från 1 till flera låtar i var och en. Går det att samla ihop dem till ett album? Jag gillar Mary J Blige men 8 bilder på samma album retar mig. Det är inga ful-cd utan riktiga skivor. Någon som vet?

Kolla så att Album Artist är korrekt taggade t.ex.

Det där händer ibland utan att det finns någon synbar anledning.

Ett klassiskt "trick" är att markera alla låtarna, klicka "visa info", och i fliken längst till höger ("Avancerat", tror jag?) klicka i rutan för "Del av samling", så denna markeras med ett "Ja". Sedan "OK". Då är hela albumet samlat igen. Därefter kan du åter gå in på samma sätt och klicka ur "Del av samling"-rutan, och albumet förblir ett enda.

Jag har sett det här problemet också och jag har även gjort det Stinky föreslår utan att jag såg någon skillnad. Jag hänger på tråden ifall det skulle dyka upp någon lösning.

Taggningen Album Artist var svaret på gåtan. I de flesta fall var det en gästartist på skivan "Featuring" ) Tack!

Om allt stämmer kan man ibland markera alla låtarna och uppdatera album, artist och albumartist med ett extra mellanslag. Ofta, men inte alltid, går albumen ihop som ett då. Vill man kan man sedan ta bort mellanslagen utan att det påverkar albumvisningen.

1
Bevaka tråden