Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med fjärrskrivbord

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, arbetar ibland hemifrån och behöver då komma åt servern på jobbet. Har använt "microsoft Fjärrskrivbordsanslutning för mac" (senaste versionen 2.1.1) utan problem. Servern på jobbet är en PC. I förrgår när jag skulle logga in som vanligt fungerade det inte längre. Har även provat med ett annat program "Cord" som ska fungera bra. Det går inte heller. Om jag loggar in hemifrån med en PC fungerar det utmärkt...Håller dock på att fasa ut pc ur huset och vill gärna ha en lösning för mac (det har ju fungerat). Tror att det kan ha hänt efter senast uppdateringen till Mountain lion men jag är inte hundra på att det är därför.

Jag får två olika felmedelanden från programmen när jag försöker logga in:

Från microsoft "Fjärrskrivbordsanslutning" säger den att certifikatets servernamn är inkorrekt (vilket det inte är...) det går ändå att välja ansluta, då kommer följande "- Anslutningen till den Windows-baserade datorn bröts eftersom det uppstod ett problem i samband med licensieringsprotokollet."

Om jag loggar in via "cord"
Kommer jag in till server datorn precis som det ser ut när man loggar in i den på plasts, man skriver inte användare och lösen, då kommer meddelande om att "user name or password is incorrect" vilket det inte är.

Detta fungerar problemfritt från min min pc...

Vore mkt tacksam om ngn har en lösning på detta

Mvh
David

Har EXAKT samma problem (och det funkar med CoRD), kommer vi på nåt så hör jag av mig.

Kör Remote Desktop 2.1.1 (110309).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-08 17:26

Jag skulle rekommendera Royal TSX (just nu beta). Jag hade inte klarat mitt jobb utan den (Windows admin)!

DotNetNuke (underhåll på siten just nu)
Download Royal TSX for Mac - Easily access your remote systems. MacUpdate.com

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-10 09:01

Vad har den som inte de andra har?
Att köra en beta när det finns utvecklade produkter kräver ju någon typ av "finess".

1
Bevaka tråden