Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bildskärm med pivotfunktion (vridbar 90grader)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken säger. Ska fungera med en mac såklart, funderar på nya mac mini. Det jag helst vill är att skärmen/upplösningen ställer om sig automatiskt när man vrider den. Vill ju inte sitta med huvudet på sne Så att man slipper gå in i inställningarna och ändra manuellt. Finns detta?

Kikade lite på denna, vad tror ni?
Eizo Flexscan ev2736w

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-30 12:37

Tror inte det finns skärmar som skickar signaler till datorn och ber den ställa om bildens rotering. Men visst, det hade varit coolt.

Tänker du rotera skärmen ofta kan du väl använda nåt program som ändrar upplösning/storlek i menyraden (kommer inte på namnet)

Ursprungligen av reboot81:

Tror inte det finns skärmar som skickar signaler till datorn och ber den ställa om bildens rotering. Men visst, det hade varit coolt.

Tänker du rotera skärmen ofta kan du väl använda nåt program som ändrar upplösning/storlek i menyraden (kommer inte på namnet)

Precis, det hade varit coolt. Men anade att man får göra som du skriver.

Ursprungligen av LongSunnyDay:

Precis, det hade varit coolt. Men anade att man får göra som du skriver.

Läckert! ...jag har en Mac LC "pizzabox" med stående skärm i källaren. Räddade den från en lagerstädning en gång. Har ingen användning för den, men kan inte slänga den!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-11-30 13:50

Dell U2410 går att rotera. Jag är osäker på hur det är med storebror U2711.

Dellskärmar känns lite sådär, just för att det står dell på dom :-| Är väl känslig kanske

Jag minns när jag började mitt professionella liv. Då var Facit Twist högsta mode...

  • Medlem
  • 2012-12-09 23:30

Pivotskärmar var bra när skärmar var små och dyra. Att kunna se en hel a4-sida utan att skråla.
Men vad ska du med en sådan idag? Den ökade kostnaden för en sådan skärm kan man väl lägga på en större istället!?

1
Bevaka tråden