Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att extrahera fil.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-09 14:30

Nu vet jag inte vart jag ska vända mig med frågan så jag chansar här. Jag ska göra en så enkel sak som att ladda ned ett gratis och lagligt program i hqx format. Laddar ned stuffit expander och testar att öppna programmet men får till svar att stuffit-arkivet inte stöds. Ingen vidare info nånstans om hur det fås att stödja det. Hur gör man? det är alltid en massa strul att ladda ned grejor i olika format. Tänkte försöka komma till rätta med det en gång för alla. Tacksam för svar eller hänvisning om vart man kan få svar.

Arkivet kan vara korrupt.
Har du försökt hitta filen från en annan källa?

Har du senaste versionen av StuffIt Expander ®?

Vad händer om du bara dubbelklickar på arkivet?

Brukar vara gamla filer om det packats med hqx. Du kanske behöver installera Rosetta (förutsätter att du kör Snow Leopard eller tidigare).

Ursprungligen av HeLe:

...Jag ska göra en så enkel sak som att ladda ned ett gratis och lagligt program i hqx format...

Vilket program är det? Och varifrån försöker du ladda ner det?

Vilken version av OS X har du?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-12-09 21:22

Så kallade Binhex-filer ska Archive Utility (som ingår i OS X) klara av. Du behöver alltså inte använda dig av StuffIt Expander. F.ö. är BinHex inte ett StuffIt-format, så StuffIt Expander kommer ändå att anropa Archive Utility!

  • Medlem
  • 2012-12-09 22:12

http://unarchiver.c3.cx/unarchiver brukar lösa eventuella problem jag stöter på.

1
Bevaka tråden