Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julkalendern 2012: Vinn smart tangentbord till din Mac!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-12-05 06:49

Kanske är bra att nämna att detta kräver att man har Facebook?

Mer relevant kanske, när och var presenteras vinnarna för dom respektive dagarna?

Vi presenterar vinnarna dag för dag i respektive lucka och också här på 99mac och på Facebook fortlöpande ( = så snart vi hinner).

Lämnade Facebook för ett år sedan, det bästa jag gjort på 2000-talet. Finns inte på kartan att jag skulle hoppa på det igen. Får väl fixa julklapparna någon annan stans.

Kan ni snälla välja en vinnare som inte har rimmat på sin motivering? Jag kan inte rimma om så hela mitt liv stod på spel.

Vi väljer vinnare utifrån det bästa förslaget varje dag, rimmat eller orimmat.

Varför stänger ni ut de som inte vill vara medlem i Facebook från denna tävling. Det är orättvist! Alla 99 medlemmar borde ha samma möjlighet!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-12-05 15:54
Ursprungligen av The Real Viking:

Varför stänger ni ut de som inte vill vara medlem i Facebook från denna tävling. Det är orättvist! Alla 99 medlemmar borde ha samma möjlighet!

Utan Facebook hade inte priserna från sponsorerna funnits heller, då hade det inte funnits någon julkalender.

Ursprungligen av The Real Viking:

Varför stänger ni ut de som inte vill vara medlem i Facebook från denna tävling. Det är orättvist! Alla 99 medlemmar borde ha samma möjlighet!

Vi stänger inte ute någon, men vi har valt att använda Facebook som plattform då vi kunde få ihop kalenderfunktionen och bra priser på det sättet snabbt och smidigt. Utan Facebook som plattform hade vi inte haft någon julkalender alls, helt enkelt. Sen testar vi och arbetar med fler kanaler nu och det kan hända att vi kanske kör något annat enbart via Twitter, eller Google Plus, eller enbart via 99mac.

99mac behöver utvecklas i en rad riktningar. Vi arbetar med podcasts, 99mac tv, sociala medier och ändå är alla de kanalerna kanske 10 procent av allt arbete vi lägger ned på sajten varje dag.

99mac som sajt kommer inte att devalveras, flyttas till Facebook eller på något annat sätt tappa i värde för er läsare. Tvärt om - vi sliter stenhårt under i princip alla dygnets vakna timmar för att göra sajten till den bästa i norden och i början på januari kommer ni att få se en del av resultatet bakom det slitet.

Livet är inte alltid rättvist.
Alla medlemmar i 99 har möjlighet att skapa konto på Facebook. Ni har valt att inte göra det så jag tycker inte att rättvisekortet ska spelas ut här.

Bra om ni kan ta alla frågor om hur/vad/varför vi gör tävlingen på detta sätt i feedback-forumet istället.

1
Bevaka tråden